دکتر طالبی : نقش و رسالت اصلی شعب شهری تجهیز منابع برای توسعه بخش کشاورزی است

دکتر طالبی : نقش و رسالت اصلی شعب شهری تجهیز منابع برای توسعه بخش کشاورزی است
دکتر محمد طالبی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در همایش سراسری روسای شعب شهری این بانک ، درتشریح رسالت و ماموریت اصلی این شعب گفت : وجود شعب شهری امکان اثر بخشی بانک کشاورزی را فراهم می کند.  
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ، دکتر طالبی که از طریق ویدئوکنفرانس با شرکت کنندگان همایش فوق سخن می گفت ؛ با اشاره به ساختار اقتصادی و ساختار بازار پول کشور خاطر نشان کرد: شعب اعتباری و روستائی بانک که کار تخصصی کشاورزی انجام می دهند با بازار پول فاصله دارند و از طرفی سیاستگذاری ها نیز به جهتی رفته است که بانک خود منابعش را تامین کند و در این حالت است که نقش مهم شعب شهری نمایان می‏شود. 
رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی با  ارائه آمار و عملکرد شعب شهری گفت : حدود 40 درصد از شعب بانک، 27 درصد از پرسنل ، 46 درصد از سپرده ها و فقط 15 درصد از مانده کل مطالبات بانک کشاورزی به شعب شهری این بانک اختصاص دارد و این آمار نشان دهنده کارساز بودن شعب شهری برای بخش کشاورزی است.
مدیر عامل بانک ادامه داد : همکاران شعب شهری امکان اثر بخشی بانک کشاورزی را فراهم می کنند و منابع این شعب باعث ایجاد تولید ، ایجاد شغل ، توسعه بخش کشاورزی و رونق اقتصاد کشور می‏شود. ماموریت ما این است که دسترسی بخش کشاورزی به این منابع را فراهم کنیم و نقش همکاران شعب شهری معنی دار و رضایت بخش است.
دکتر طالبی افزود: چشم انداز بانک این است که به سمتی حرکت کنیم که منابع ما جوابگوی تمام نیازهای بخش کشاورزی باشد و در ادامه به جائی برسیم که با درصدی از منابع مان نیازهای این بخش را برطرف کرده و در سایر بخش های اقتصادی نیز تاثیرگذار باشیم.
مدیر عامل بانک در ادامه با تاکید بر لزوم شناخت روسای شعب شهری از بازار پول و دسته بندی آن به قشرهای خانوار ، بنگاه های کوچک ، بنگاه های متوسط و بنگاه های بزرگ گفت : بنگاه های متوسط و بنگاه های بزرگ گردش پول بالائی دارند ولی مصرف کننده بالای پول نیز هستند و حرکت ما باید به سمتی باشد که منابع بیشتری جمع آوری و در عین حال دسترسی به مشتریانی باشد که انگیزه تسهیلاتی کمتری دارند .
دکتر طالبی در پایان با ذکر این نکته که "تعریف هائی که در مجمع عمومی از بانک کشاورزی شد و سرافزاری های بانک نتیجه زحمات شماست" از همکاران قدردانی و ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر بانک سبزکشاورزی روز به روز قدرتمندتر عمل کند.
براساس این گزارش ، دومین روز همایش سراسری روسای شعب بانک کشاورزی 27 مهر ماه در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد و علاوه بر سخنرانی دکتر طالبی ،سعید ربیع پور رئیس  اداره کل امور مالی درباره بهبود نظام مدیریت منابع و مصارف سخنرانی و ضوابط ناظر بر بودجه را تشریح کرد. 
سخنرانی عبداله  سلیمانی رئیس اداره کل بانکداری خرد درباره فروش خدمات ، سخنرانی بهرام طبیبی مدیرامور بین الملل درباره مسائل ارزی بانک ، ارائه مطالبی درباره انتقال مفاهیم سند راهبردی بانک از سوی ناصر شکوهی رئیس اداره کل برنامه ریزی و تحلیل داده‏ها ، بیان خدمات جدید بانکی در دنیا و مقایسه بانک کشاورزی و نظام بانکی کشور از سوی حمید رضا نعمتیان رئیس اداره کل تحقیق و توسعه  و تشریح فعالیت‏های شرکت گسترش فناوری‏های نوین کشاورز  از سوی مسعود آتشی مدیر عامل این شرکت از دیگر برنامه های این همایش بود.
همچنین در این روز 6 نفر از روسای شعب به عنوان نمایندگان کارگاه ها نتایج کارگاه های اختصاصی را ارائه دادند.

قالب دلخواه شما