با ابلاغ دستور العمل بانک مرکزی صورت گرفت: بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از یکصد میلیون تومان مشتریان بانک کشاورزی از امروز

در اجرای تبصره 35 قانون بودجه سال1395و دستور العمل  ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ،جزئیات بخشودگی سود و جرایم مشتریان بانک کشاورزی که بدهی آنان کمتر از یک میلیارد ریال (یکصد میلیون تومان) است اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، مشتریانی که تا پایان سال جاری برابر با دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تسویه نقدی اصل بدهی خود اقدام کنند ، سود و جریمه بدهی آنان بخشوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش ملاک اصلی محاسبه اصل بدهی ، آخرین قرار داد منعقد شده بین بانک و مشتری بوده و فقط یک پرونده تسهیلاتی مشمول استفاده از این قانون خواهد شد.

این گزارش می افزاید، خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه، بدهکارانی که از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده اند و همچنین آن دسته از آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه که بدهی آنان استمهال شده است در اولویت  هستند و سایر بدهکاران  بخش کشاورزی مشمول این قانون در اولویت های بعدی قرار دارند.

شایان ذکر است، بدهکارانی که مشمول این قانون می شوند، از امروز تا پایان اسفند ماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

قالب دلخواه شما