افتتاح فاز نخست بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس کشور با حمایت بانک کشاورزی

افتتاح فاز نخست بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس کشور  با حمایت بانک کشاورزی

با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، فاز نخست طرح پرورش ماهی در قفس واقع در سد رئیس علی دلواری  بوشهر عصر روز سه شنبه 27 تیر سال جاری با حضور معاون وزیر  جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ، معاون رییس سازمان شیلات ایران ،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر ،مدیر شعب بانک کشاورزی در استان بوشهر و  مسئولان استانی افتتاح شد  .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بوشهر ،  طرح پرورش ماهی در قفس آرام صید بوشهر با حمایت مالی و کارشناسی بانک کشاورزی و از محل منابع  صندوق توسعه ملی با پرداخت تسهیلاتی به مبلغ 665 میلیارد ریال ، زمینه اشتغال 186 نفر را فراهم آورده است .

  این گزارش می افزاید این طرح شامل سه فاز پرورش،فرآوری وبسته بندی و هچری است که فاز نخست آن شامل پرورش ماهی، افتتاح شده است  .

 بر اساس این گزارش، حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز به کار پروژه پرورش ماهی در قفس گفت : این طرح با ظرفیت تولید 25 میلیون قطعه بچه ماهی و 6000 تن ماهی در سال یکی از طرح های بزرگ کشور است که برای آن 966 میلیارد ریال هزینه شده است .رئیس سازمان شیلات ایران گفت : سال گذشته یک میلیون تن انواع آبزیان در کشور تولید شده است که از این مقدار 400 هزار تن از طریق آبزی پروری و 600 هزار تن از صید دریا و اقیانوس به دست آمده است .

در ادامه مراسم رئیس سازمان شیلات ایران  با اشاره به اهمیت پرورش ماهی در قفس در آب های خلیج فارس اظهار داشت: این طرح به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که اجرای آن در اولویت نخست طرح‌های آبزی‌پروری این استان قرار دارد.

وی همچنین از عملکرد بانک کشاورزی استان بوشهر قدردانی کرد.



عکسهای مرتبط

قالب دلخواه شما