مدیرعامل بانک کشاورزی: بانک کشاورزی بانک شفاف و منظمی است

مدیرعامل بانک کشاورزی: بانک کشاورزی بانک شفاف و منظمی است

دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی روز یکشنبه سوم دی در همایش مدیران شعب بانک کشاورزی که با محوریت مدیریت دارایی ها، وصول مطالبات و املاک تملیکی در سالن شهید اکبری ساختمان مرکزی بانک در تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از افتخار آفرینی مدیران این بانک درشاخص های عملکردی طی سال 95، حرکت جهادی تر در سال 96 برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، انتظارات وزارت جهادکشاورزی و سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی را خواستار شد.  

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، وی در این همایش با اشاره به 4.5 برابر شدن سرمایه بانک کشاورزی از سال 92 تا کنون و رسیدن به رقم 91 هزار میلیارد ریال در سال 96 که میزان کفایت سرمایه این بانک را به 14.7 رسانده است ، این موفقیت را نتیجه جلب اعتماد مجلس و دولت بر اثر اقدامات و عملکرد موثر و موفق این بانک دانست.

دکتر شهیدزاده گفت: یکی از موفقیت های بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی بوده است. وی افزود: با توکل برخدا، وحدت نظر، سازماندهی مجدد و هماهنگی تمام سطوح مدیریتی ، ضمن حفظ جایگاه بانک در بازار رقابتی، با برنامه و استراتژی مشخص توانستیم میزان بهره وری و منابع ارزان قیمت را افزایش دهیم ، انتظارات وزارت جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را محقق کنیم ، کیفی سازی منابع و مصارف و رعایت انضباط مالی بدون استفاده از منابع بانک مرکزی را به اجرا درآوریم .

دکتر شهیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود، جایگاه بانک کشاورزی در چهار موضوع مدیریت کفایت سرمایه، مدیریت نقدینگی، مدیریت بدهی ها و مدیریت دارایی ها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: به حمدالله و با تکیه بر سرمایه انسانی توانمند – که از وجوه تمایز بانک کشاورزی با سایر بانک ها است- بانک کشاورزی بانک شفاف و منظمی است و مسئولان به این امر اذعان دارند.

وی در ادامه، انتظارات بانک از مدیران را ارتقای شاخص های بهره وری، کارایی، حجم کار، اثربخشی، سودآوری و نیز تعدیل ساختاری برشمرد و افزود: موفقیت های بعدی منوط به حرکت منسجم در مسیر تدوین شده است و انشاالله با مدیریت منابع ارزان قیمت بتوانیم قیمت تمام شده پول را به حداقل برسانیم تا هم جوابگوی انتظارات وزیر محترم جهادکشاورزی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت باشیم و هم سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی را رعایت کنیم.

دکتر شهیدزاده ضمن قدردانی از مدیران برای موفقیت در تامین مالی طرح رونق تولید خواستار رعایت انضباط مالی و جذب و مدیریت منابع برای تداوم اجرای موفق این طرح شد و گفت: میزان تسهیلات پرداختی برای تامین مالی طرح رونق تولید در سال 95 بالغ بر 26441 میلیارد ریال به تعداد 7336 فقره بود و عملکرد چشمگیر بانک کشاورزی که از لحاظ تعداد و مبلغ با فاصله زیاد از سایر بانک ها در رتبه نخست استانی و کشوری قرار دارد نشان دهنده توانمندی این بانک در اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی طی سال 1395 در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از محل تامین مالی پروژه ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته،  113347 فرصت شغلی ایجاد کرده است و این موفقیت یکی دیگر از مواردی است که توانمندی و لیاقت این بانک را به اثبات می رساند.

دکتر شهیدزاده در پایان سخنان خود، با ارائه گزارش عملکرد بانک در شاخص های مختلف، نکات کلیدی برای بهبود عملکرد در زمینه وصول مطالبات و املاک تملیکی را بیان کرد و از مدیران خواست تا برای کاهش ریسک اعتباری و مانده اموال تملیکی تلاش کنند.

عکسهای مرتبط

قالب دلخواه شما