فرهنگی هنری ورزشی



بانک کشاورزی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در بخش های فرهنگی، هنری و ورزشی، اقدامات متنوعی برای پاسداشت آیین های باستانی، ملی و مذهبی و فرهنگ بومی مناطق، حفظ هویت ملی، میراث فرهنگی، فرهنگسازی، ترویج هنرهای ملی و اسلامی و گسترش فرهنگ ورزش در جامعه را در دستور کار خود دارد.

فرهنگی هنری ورزشی

برخی اقدامات بانک کشاورزی در امور فرهنگی و هنری:

  • برگزاری المپیاد ایثارگران نخستین دوره المپیاد ایثارگران شبکه بانکی با ابتکار و همت بانک کشاورزی در سال 1383 برگزار شد. این ایده ارزشمند با استقبال بسیار همکاران و مدیران شبکه بانکی مواجه شد به نحوی که به یک حرکت ماندگار تبدیل شده است و هر ساله به صورت کشوری و با حضور ایثارگران شبکه بانکی کشور برگزار می شود.
  • حمایت و تامین مالی کمپین «قلب من برای میراثمان می تپد» برای اجرای برنامه پاسداشت و پاکسازی چشمه های رنگین باداب سورت به عنوان یکی از میراث ملی طبیعی که این برنامه شامل نصب تابلو، احداث مسیر تردد و پاکسازی، لایروبی و جمع آوری زباله در محوطه و چشمه ها بود و به همین مناسبت بانک کشاورزی از سوی دکتر سلطانی فر رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد قدردانی قرار گرفت.
  • حمایت از جشنواره های ورزش های روستایی به خصوص کشتی روستایی که منجر به کشف استعدادها و معرفی کشتی گیران موفق و نامداری در این عرصه شد. از آن میان می‌توان به علی‌رضا دبیر اشاره کرد که در اولین مسابقه رسمی خود در مسابقات کشتی روستایی بانک کشاورزی حضور پیدا کرد و به مقام نخست دست یافت.
  • تشکیل تیم کوهنوردی کارکنان بانک کشاورزی با هدف توسعه فرهنگ ورزشی و پاسبانی و حفاظت از محیط زیست.
  • برگزاری المپیاد سالانه ورزشی کارکنان در دو گروه آقایان و بانوان که در مرکز آموزش بابلسر برگزار می شود.
  • برگزاری سالانه جشنواره پرستوهای سرزمین مهر با هدف بهبود شرایط روحی و عاطفی معلولان و خانواده های آنان این جشنواره با گسترش شبکه دوستیابی جامعه هدف و خانواده های دارای فرزند معلول، علاوه بر فراهم ساختن فضایی با نشاط ارتقای سطح روانی آنان سهم بسزایی در فرهنگ سازی پذیرش افراد با معلولیت داشته است.
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و اجرای دستورالعمل ستاد مرکزی صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی از جمله برنامه های اجرا شده در این راستا می توان به برپایی نماز جماعت (ظهر و عصر)، پخش اذان به صورت زنده در فضای ساختمان مرکزی، برگزاری سمینارهای تحکیم خانواده، فضاسازی و تبلیغات محیطی، حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری عفاف و حجاب، آموزش و اقناع سازی و ارشاد متخلفان و متمردان و نظارت و ارزیابی عفاف و حجاب نام برد
  • انتشار کتاب مهر هنر با هدف معرفی آثاری از گنجینه هنری بانک کشاورزی، مجموعه موزه‌ای مهر هنر با دارا بودن قطعات هنری یکصد سال اخیر که برخی از آنها حتی در موزه‌های تخصصی هنرهای تجلی نیز یافت نمی شوند؛ گنجینه ایست که نه با چشم انداز و اهداف اقتصادی بلکه با تفکر فرهنگی و صداقت بانک کشاورزی در ادوار مختلف در ارتباط با فرهنگ و هنر ایران گردآوری شده است. کتاب مهر هنر به معرفی برخی از این آثار است.
  • حمایت از ماهنامه فرهنگی آموزشی دوست، از انتشارات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره). این ماهنامه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با آراء و اندیشه های حضرت امام راحل (ره) در سه رده سنی تهیه و در اردوی تابستانی فرزندان همکاران بانک کشاورزی توزیع شد.
  • مساعدت در تهیه لوازم ورزشی باشگاه های ورزشی غیر انتفاعی و مناطق محروم
  • اهدای تجهیزات به فدراسیون روستایی و بازی های محلی

حمایت مالی از برگزاری همایش ها و کارگاه های علمی، آموزشی و فرهنگی:

  • حمایت بانک از سلسله همایش های بزرگداشت استاد شهریار- روز ملی شعر و ادب ایران
  • حضور و حمایت بانک از جشنواره رمضان
قالب دلخواه شما