بیانیه شورای هماهنگی بانک‌ها درباره خسارت به شعب بانک ها

بیانیه شورای هماهنگی بانک‌ها درباره خسارت به شعب بانک ها

بزرگترین سرمایه نظام بانکی هر کشوری، اعتماد مردم آن کشور به این رکن مهم اقتصاد، به عنوان شریان حیاتی جمع‌آوری و تخصیص بهینه منابع در راستای توسعه کشور است. شبکه بانکی کشور افتخار دارد که با وجود تمامی محدودیت های بین المللی و چالش های اقتصادی و اجتماعی گوناگون، همواره تلاش خود را صرف افزایش ثروت و رفاه جامعه و گره گشایی از مشکلات ریز و درشت سازمانها، شرکتها، اصناف و تمامی شهروندان سرافراز ایران نماید. در این راستا، حمایت از تولید ایرانی، تجارت کالاهای اساسی و مورد نیاز ، تامین مسکن و جهیزیه، تسهیل اشتغال ،ازدواج و کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین کمک به عبور از بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله، مهمترین ماموریت بانک های کشور در سال های اخیر، به ویژه در سال رونق تولید بوده است. درست به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، دشمنان و بدخواهان امنیت، رفاه و توسعه کشور، از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام بانکی دریغ نکرده و به انواع اقدام‌های شرارت بار از تحریم کامل بانک‌های کشور گرفته تا حملات سایبری مستمر و گسترده و همچنین تبلیغات منفی و ناامیدکننده متوسل شده‌اند تا مانع از کارآمدی و نقش آفرینی شبکه معظم بانکی کشور شوند. اما به فضل الهی، مدیریت بیش از یکصد میلیون حساب بانکی متعلق به حدود ۵۰ میلیون شخص حقیقی و حقوقی، به گونه‌ای که تمامی تراکنش ها و نقل و انتقالات در کسری از ثانیه انجام شود ، دستاورد مهم تلاش شبانه‌روزی کارکنان متعهد و خدوم نظام بانکی کشور بوده است که البته به دلیل وجود محدودیت ها و تبلیغات نادرست، امکان انعکاس کامل این دستاوردها در رسانه‌ها هیچ‌گاه فراهم نشده است.

 اکنون در چهلمین سال رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق عبور از چالشی بزرگ را به مردم شریف و مسئولین خدمتگزار ایران عنایت فرمود. چالشی که نتیجه ماهها برنامه ریزی و مقدمه‌چینی دشمنان کوچک و بزرگ، از جمله آمریکای جهانخوار، رژیم صهیونیستی غاصب  و ایادی و عوامل منطقه ای آنان و فریب خوردگان داخلی بوده که در انتظار فرصتی مناسب برای افروختن آتش فتنه ای گسترده بودند و در روزهای اخیر نیز از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام، از جمله شعب بانک‌ها فروگذار نکردند. اما با تدابیر مسئولین ارشد و جانفشانی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین هوشمندی مردم شریف و جداسازی صف و معترضین از اخلالگران و آشوبگران قانون شکن، به حمدالله آرامشی مناسب برقرار و زمینه انجام فعالیت‌های عادی اقتصادی همچنان فراهم است.

در این راستا، شبکه بانکی کشور با وجود تحمل خساراتی سنگین از جمله آتش‌سوزی کامل، تخریب و آسیب‌دیدگی ساختمان‌ها، خودپردازها و اثاثیه و سرقت اموال، که ثروت عمومی کشور بوده و متعلق به تمامی آحاد مردم است از همان ابتدای امر، تمامی همت خود را مصروف عدم توقف خدمتگذاری به مشتریان کرده و اکنون نیز با بازسازی شعب، استقرار شعب سیار و انتقال برخی عملیات به شعب دیگر، با ظرفیت کامل در خدمت شهروندان سربلند سراسر کشور است.

وظیفه خود می‌دانیم از پشتیبانی مسئولین محترم، صبوری مردم بزرگوار تلاش همکاران و همکاری تمامی ارکان نظام برای بهبود عملیات بانکداری، سپاسگزاری نموده و سربلندی کشور و توسعه اقتصادی آن را از خداوند بزرگ مسئلت نماییم.

 

 

قالب دلخواه شما