گزارش ویژه : بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان / حمایت 76 میلیارد ی بانک کشاورزی از راه اندازی مجموعه گل خانه گل ارکیده منجزی در استان البرز

گزارش ویژه : بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان / حمایت 76 میلیارد ی بانک کشاورزی از راه اندازی مجموعه گل خانه گل ارکیده منجزی در استان البرز

نظرآباد در استان البرز ،  در کنار جادهٔ ترانزیت و آزادراه تهران - تبریز و راه‌آهن تهران تبریز، نقش به سزایی  در تولید و اقتصاد کشور ایفا می کند و از نظر کشاورزی نیز تولید کننده بسیاری از محصولات کشاورزی است .

مجموعه گلخانه گل ارکیده منجزی به مساحت بیش از 4800 مترمربع که با حمایت و تسهیلات 76میلیارد ریالی بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده در همین شهرستان واقع است و  با ایجاد اشتغال مستقیم برای 35 نفر و تولید انبوه بوته گل ارکیده و صادرات آن نقش مهمی  در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق جهش تولید در این منطقه دارد.

به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی ، مجتمع گلخانه ارکیده منجزی اولین گل خانه کاملاً مکانیزه گل ارکیده در استان البرز است و با تولید سالانه بیش از 150هزار بوته گل ارکیده، علاوه بر رفع نیازهای بازارهای داخلی به سایر کشورهای خارجی از جمله روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

اسماعیل منجزی مدیر و موسس این مجموعه گفت : این گلخانه  با 15سال فعالیت در زمینه پرورش گل ،تنها گلخانه پرورش تخصصی گل ارکیده فالانوپسیس با بیش از 20رنگ و واریته مختلف است  که با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و خارجی ، استانداردهای کیفی صادرات را به دست آورده  است .

وی افزود باتوجه به  اینکه صادرات 6 گلدان ارکیده با صادرات یک بشکه نفت برابری میکند، این واحد گلخانه ای با صادرات  90درصد از محصولات خود به سایر کشورها  می تواند درصورت تسهیل شرایط انتقال ارز، منابع ارزی قابل ملاحظه ای برای کشور فراهم آورد .

وی، راه اندازی این واحدها را در ایجاد اشتغال پایدار مؤثر دانست و گفت: علی رغم محدودیت وکمبود آب ،شیوه آبیاری گل‌ها در این گلخانه ، کم ترین میزان

مصرف آب را دارد و  صرفه جویی قابل توجه  ای در مصرف آب مورد نیاز گل خانه به وجود آورده است .

در پایان مدیر و موسس این مجموعه اظهار امیدواری کردکه با استمرار همکاری بانک کشاورزی امکان توسعه این طرح فراهم شود.

عکسهای مرتبط

قالب دلخواه شما