مدیرعامل بانک کشاورزی در اختتامیه هربال تک : محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نداریم

مدیرعامل بانک کشاورزی در اختتامیه هربال تک : محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نداریم

روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ، حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح هایی که باعث تحول و رونق در تولید بخش کشاورزی شوند را از اولویت های بانک کشاورزی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی روز چهارشنبه ششم شهریور در آیین اختتامیه جشنواره فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش گیاهان دارویی (هربال تک) که توسط این بانک و با شرکت 222شرکت دانش بنیان برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در همین راستا  از سال گذشته تصمیم گرفتیم رویدادهای استارت آپی در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته برگزار کنیم تا فرصتی برای عرض اندام شرکت های دانش بنیان و ایده های برتر و پیوند آن ها با صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی فراهم شود.

وی افزود: در پی برگزاری موفق رویداد استارت آپی (فین تک فارم) در سال گذشته،  امسال به صورت خاص روی گیاهان دارویی متمرکز شدیم که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد و 222  شرکت و ایده در این جشنواره شرکت کردند که همگی ایده‌های ارزنده‌ای بودند و درنهایت ۱۶ ایده برگزیده و در جشنواره عرضه شد.

خدارحمی در ادامه سخنان خود با اشاره به پتانسیل های موجود در کشور، اظهار امیدواری کرد همان طور که فناوران و دانشمندان ایرانی توانسته اند در نانو تکنولوژی، هوافضا، صنایع نظامی و بسیاری زمینه ها، کارهای بزرگی انجام دهند، از این قابلیت در حوزه ساماندهی رشته های مختلف تولید ، کارآمد تر کردن تولید و شکوفایی بیشتر صنایع و خدمات استفاده شود.

وی تصریح کرد: مانعی برای حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان و  محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به آن ها نداریم ولی به عنوان یک بانکدار توصیه می کنم با یک شریک تجاری از بین صاحبان مشاغل مثلا گلخانه داران بزرگ یا واحدهای تولیدی و تجاری بزرگ بخش کشاورزی مشارکت کنید تا ایده شما تجاری شود و با شرایط مناسب‌تری تسهیلات دریافت کنید ؛ زیرا با مشارکت یک فعال اقتصادی شناخته شده می توانید بر چالش های بازار مصرف غلبه کنید.

خدارحمی در پایان سخنان خود با تاکید بر این مطلب که ایده ها و کارهای ارزشمند شرکت کنندگان در این رویداد مایه مباهات است، تاکید کرد:  یکی از اهداف این رویداد استارتاپی آشنایی صاحبان ایده و شرکت های دانش بنیان با مشتریان بزرگ بانک‌ها ، شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ است که امیدواریم با تلاقی توانمند های آن ها و ایده های شما، اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد توسعه اقتصادی کشور و سربلندی ایران و ایرانی باشیم.

این گزارش می افزاید: در این مراسم همچنین دکتر حسین زینلی مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی ،  ضمن قدردانی صمیمانه از بانک کشاورزی برای برگزاری این رویداد استارتاپی در زمینه گیاهان دارویی ، اظهار داشت: بر اساس آمار بانک جهانی، در حال حاضر گردش مالی تجارت گیاهان دارویی ۴۵۰ میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود در سال 2050 به ۵ هزار میلیارد دلار برسد؛ این صنعتی همه‌جانبه است و باید همه ارگان ها کمک کنند که کشور ما جایگاه جهانی خود را به دست آورد.

زینعلی با اعلام این که کشور ما  1700 گونه گیاهان دارویی انحصاری دارد گفت: در زمینه بسیاری از گیاهان دارویی صادرکننده اصلی هستیم ولی به فناوری های روز دنیا توجه نکرده ایم و نگاه توسعه‌ای و اقتصادی نداشته ایم .

وی با تاکید براین که باید ذهن خلاق جوانان را فعال کنیم، گفت:  باید از بانک کشاورزی که با برگزاری این رویداد قدم بزرگی برداشته و برای حمایت مالی از فعالان این زیربخش اعلام آمادگی کرده است، تشکر کنیم.

بر اساس این گزارش، دکتر مجید ولدان رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی و مدیرکل دفتر امور فناوری نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدام بانک کشاورزی، اعلام کرد: درحوزه گیاهان دارویی جای کار بسیار زیاد است و در صورت توجه به این بخش، می‌توانیم درآمد ناشی از گیاهان دارویی را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم .

وی افزود: دوستان خلاق ما باید به این نکته توجه کنند که تبدیل ایده به ثروت از مسیری ناهموار می گذرد که نیازمند برنامه‌ریزی درست است و برگزاری این جشنواره توسط بانک کشاورزی، فرصت مغتنمی برای وصل کردن ایده ها به بنگاه‌های اقتصادی و نظام سرمایه کشور است .

شایان ذکر است بانک کشاورزی مبلغ 1000 میلیارد ریال برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اختصاص داده است و شرکت های دانش بنیانی که از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تأییدیه داشته باشند می توانند از این اعتبار بهره مند شوند؛ همچنین این بانک  تا کنون بالغ بر 766میلیارد ریال تسهیلات  به شرکت های دانش بنیان در استان های تهران،هرمزگان،البرز،گلستان و مازندران پرداخت کرده است.

قالب دلخواه شما