پیام دکتر شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک خطاب به همکاران

پیام دکتر شهیدزاده  رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک خطاب به  همکاران
پیام دکتر شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک خطاب به همکاران

مدیران محترم امور
روسای محترم ادارات مرکزی
مدیران محترم شعب استانها 
روسای محترم شعب
ایثارگران محترم بانک
و کلیه همکاران عزیز، دوستان و یاران قدیمی 


سلام علیکم؛

       خداوند متعال را سپاسگزارم که یک بار دیگر به بنده عنایت فرموده و فرصت خدمتگزاری به شما را برایم فراهم نموده است تا در کنار همکاران عزیز و یاران قدیمی و تولیدکنندگان زحمتکش بخش کشاورزی حاضر شده و این افتخار را نصیب من کرده است تا با همفکری و همکاری شما بزرگواران ان شاء الله گامهای بزرگتری را برای توسعه بخش کشاورزی و اعتلای اقتصاد کشور عزیزمان برداریم. اکنون که مقدر گردیده است تا فصل جدیدی در خدمات بانک کشاورزی کشور گشوده شود، لازم میدانم نکاتی را به شرح ذیل به استحضار شما همکاران محترم و یاران دیروز برسانم. 

استحضار دارند توجه به مشتری مداری و افزایش رضایت مشتریان رمز موفقیت سازمانها بوده و بدون شک همکاران عزیز در این راستا این موضوع را مورد عنایت ویژه قرار داده بخصوص کشاورزان و تولیدکنندگان زحمت کش بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند که امید است در تمامی تصمیم گیری ها ، مذاکرات و مواجهه با مردم عزیز مورد توجه قرار گیرد.

1.  ابتدا برخود لازم می دانم از خدمات ارزنده و صادقانه تمامی همکاران عزیزم در اقصی نقاط کشور، اعم از رؤسا و کارکنان شعب و مدیریتها، ادارات مرکزی، مدیران استانها، روسای ادارات مرکزی، مدیران محترم امور و برادران بزرگوارم در هیئت مدیره و همچنین مدیرعامل محترم قبلی بانک جناب آقای دکتر طالبی،که بار سنگین تامین مالی بخش کشاورزی و خدمت رسانی به این بخش را بر دوش گرفته بودند، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. 
یقین دارم که همکاری و همفکری همه شما همکاران گرامی بیش از پیش ادامه خواهد یافت و در این دور جدید با توکل به خداوند و همت همه شما یاران قدم های بزرگتری برداشته خواهد شد. با تلاش و همت و بزرگواری شما زمینه اعتلای بانک کشاورزی فراهم گردید و نقش بسیار موثر خود را در تامین امنیت غذایی و تامین اعتبارات مورد نیاز کشاورزی و تولید در کشور را ایفا نموده است. اینک که خداوند متعال این سعادت خدمتگزاری به شما عزیزان را نصیب اینجانب نمود، دست یاری به سوی شما میگشایم که با همکاری و همدلی همدیگر این راه را ادامه دهیم و خدمتگزار صدیق و موثری برای مملکت عزیزمان باشیم و نقش پراهمیت خویش را به خوبی اجرا نماییم. باشد که بانک را یک بار دیگر به دوران شکوفایی و طلایی خود در سال های گذشته برسانیم.

2. اینجانب کاملا بر این باورم که بانک می بایست همچون دوره های قبل با همت و تلاش خودِ همکاران بانک که سالیان سال تجربه اداره آن را دارند و گنجینه ای از تجربیات ارزنده پشتوانه کار ایشان است اداره شود. لذا، استدعا دارم مدیران محترم بانک و همکاران گرامی با اطمینان کامل مسئولیت ها و اختیارات قبلی محوله از سوی هیات مدیره محترم بانک را با جدیت تمام و به نحو احسن به انجام رسانند و در این راستا به حمایت های اینجانب از عملکرد خود اطمینان داشته باشند. اینجانب به تک تک مدیران عزیز و گرامی اطمینان می دهم که همچنان بستر لازم برای تداوم همکاری فراهم گردد و این عزیزان با اطمینان و آرامش خاطر هدایت گر بخش های مختلف برای نیل به اهداف تعیین شده باشند. لازم است اعلام نمایم که تمامی اختیارات تفویض شده طی سنوات به واحدهای ستادی و مدیریت و شعب همچنان به قوت خود باقی است و همکاران انشاءاله به نحوی اقدام نمایند تا با بهره گیری از اختیارات مذکور و همچنین نیروی انسانی و امکانات در اختیار موجبات ارتقاء عملکردی خود را در زمینه های مختلف فراهم کرده و سهم بانک از سپرده ها و منابع مردمی افزایش دهند.

3. از همکاران محترم و به ویژه از مدیران محترم و روسای شعب سراسر کشور انتظار دارم تلاش خود را برای کاهش مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف طرحهای راکد و مشارکت های مدنی بلاتکلیف دوچندان نمایند تا از منابع بانک و سهم از بازار به نحو مطلوبتری استفاده شود. در این راستا از پیشنهادات همکاران محترم در جهت حل مشکل استقبال میشود. مطمئنا تلاش های همکاران محترم مورد توجه خواهد بود و به نحو شایسته جبران خواهد شد.

4. همکاران محترم مستحضرند که توسعه و رشد پایدار بانک و حفظ و توسعه سپرده گذاران بانکی مستلزم رشد معقول و منطقی درآمدها و سودآوری بانک است. لذا، وجود زیان در هیچ شعبه و بخشی از فعالیت های بانکی پذیرفته و منطقی نیست. از این رو از همکاران محترم و به ویژه روسای محترم شعب انتظار می رود بر اساس یک  business plan مشخص تلاش خود را برای حذف زیان های احتمالی و افزایش سودآوری های معقول با حفظ رسالت بانک در مشارکت هر چه بیشتر در توسعه کشاورزی کشور افزون نمایند. شایسته است مدیریتها و شعب برنامه ریزی لازم را انجام داده و مطابق آن عمل نمایند. بدیهی است افزایش سهم بانک از منابع مردمی زمینه ساز پرداخت بهتر و حمایت مطلوبتر از بخش کشاورزی خواهد بود و مستحضر می باشند که مهم ترین عاملی که نشان می دهد موسسات مالی از کارایی لازم برخوردار هستند تعادل بین هزینه ها و درآمدها و یا به نوعی سودآوری می باشد بنابراین همکاران بایستی به گونه ای مدیریت نمایند که حاصل عملیات شعبه منجر به سودآوری و کسب درآمد بیشتر در نتیجه اعمال مدیریت صحیح منابع و مصارف باشد. بدیهی است کاهش مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف طرحهای راکد و مشارکتهای مدنی بلاتکلیف و استفاده از ابزارها و اختیارات تفویضی در زمینه تمدید و تقسیط تسهیلات و بخشودگی 6% جرائم تأخیر همچنان موثر واقع گردد .

در پایان از خداوند بزرگ پیروزی و موفقیت یکایک همکاران گرامی و شکوفایی هر چه بیشتر بانک کشاورزی را خواهانم و امیدوارم خداوند همه ما را در ایفای نقش موثر  در حماسه اقتصادی اعلام شده از طرف مقام معظم رهبری در دولت تدبیر و امید موفق بدارد. 

مرتضی شهیدزاده

قالب دلخواه شما