بانکداری شرکتی

امروزه یکی از شیوه های بانکداری که به شدت مورد  توجه بانک ها قرار گرفته و بانک های پیشرو به سرعت در حال آماده سازی و تجهیز خود برای بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های آن  هستند،  بانکداری شرکتی است . بانکداری شرکتی یکی از ارکان اصلی استراتژی کلان بانکداری جامع است که با تمرکز بر خلق راه حل های بانکی و مالی و در قالب خدمات و محصولات متمایز، خاص و سفارشی شده، به نیازهای مشتریان شرکتی پاسخ می دهد.

در این شیوه از بانکداری کلیه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی ( شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان ) با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژی های مشتری مدارانه و فرآیندها و سیستم های منحصر به فرد ، به بهترین ، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و راه حل های متنوع و اثر بخشی برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان در اختیار آنها قرار می دهد تا از این طریق بانک بتواند در جایگاه یک شریک تجاری معتمد و کار آمد نقش آفرینی کند.

با توجه به شرايط خاص اقتصادي حاكم بر كشور، بانكداري شركتي مي تواند با خلق ايده هاي جديد و اثر گذار و تامين نيازهاي سريع و بهنگام شركتهايي كه براي كشور ارزش افزوده ايجاد مي كنند .نقش مهمي در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و برون رفت از مشكلات اقتصادي جامعه داشته باشد.

 

اهداف بانکداری شرکتی در بانک کشاورزی

- پیشتازی و نوآوری در ارائه محصولات و خدمات کامل و متنوع بانکی با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان

- افزایش سرعت، دقت و کیفیت در ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی

- کمک به کسب و کارها برای رشد و توسعه از طریق مدیریت منابع مالی

- بهبود ارتباط های کاری سازنده و یادگیرنده

- فراهم آوردن امکان ارائه خدمات تخصصی و  اختصاصی به هر یک از مشتریان شرکتی

- بهینه سازی ترکیب دارایی ها و بدهی های مشتریان شرکتی به منظور مدیریت ریسک

- انجام مشاوره های تخصصی در حوزه های بازاریابی، حقوقی، مالیاتی و ...

- تمركز بر مشتري نوازي ( توجه بر نيازهاي مشتريان و تحويل چيزي كه دقيقاً خواهان آن هستند  )

- توجه و تمرکز بر زنجیره ارزش مشتریان حقوقی ،


جامعه هدف بانکداری شرکتی بانک کشاورزی

استفاده کنندگان اصلی بانکداری شرکتی در بانک کشاورزی کلیه افراد حقوقی متخصص و خوش حساب بانکی هستند که به صورت فعال در فرآیند خلق ثروت مشغول فعالیت هستند و بتوانند از فیلتر شاخص های تعریف شده بانک مجوز دریافت کنند .

 

 

 

خدمات  بانکداری شرکتی بانک کشاورزی

اداره کل بانکداری شرکتی بانک کشاورزی ضمن مذاکره با مشتریان و تدوین نقشه راه تعاملات فیمابین شرکتها و بانک، با هدف ارزش آفرینی برای مشتری، با ساختاری منعطف و تخصصی و زیرساخت های مناسب، طیف گسترده ای از خدمات و محصولات سفارشی شده و متنوعی همچون خدمات بانکداری الکترونیک، خدمات اعتباری، خدمات ارزی، صدور انواع ضمانت نامه های ارزی و ریالی، مدیریت نقدینگی، مدیریت ریسک و خدمات مشاوره ای را ، از طریق پنجره واحد اداره کل بانکداری شرکتی و تعیین مدیر ارتباط به نحو مطلوب ارائه می دهد.

بخشی از خدمات قابل ارائه به مشتریان شرکتی بانک در ادامه می آید:

 

1)خدمات بانکداری الکترونیک

1-1-     شماره حساب رند (خاص)

           در نظام بانکداری یکپارچه (Core Banking)  که شماره حساب بصورت تصادفی و توسط سیستم و با ارقامی بین 9 تا 12 رقم اختصاص می یابد، شماره حساب شش رقمی که معمولاً به خاطر سپردن آنها آسان تر می باشد خدمتی                   خاص به حساب می آید. این محصول،  مطلوب آن دسته از مشتریانی است که حسب ضرورت بایستی وجوهی از اقصی نقاط کشور به حساب آنها واریز شود .


1-2-     کارت مجازی:

با اختصاص شماره 16 رقمی کارت مجازی متصل به حساب مدنظر، امکان انتقال وجه به حساب مشتریان شرکتی از طریق درگاه های الکترونیکی نظیر دستگاه خودپرداز، نرم افزارهای موبایلی، پایانه های شعب و غیره میسر می شود.         

مزایای کارت مجازی :

1-     واریز  آسان وجوه به حساب دارندگان کارت مجازی.

2-     امکان استفاده از کلیه درگاه های الکترونیکی

3-     عدم نیاز  واریز کنندگان وجوه برای  مراجعه به شعب بانک

4-     عدم وجود کارت بانکی بصورت فیزیکی

5-     جلوگیری از سوء استفاده (فقط امکان واریز وجوه میسر بوده و برداشت برابر مقررات انجام می شود)

              صدور دسته ای کارت بانکی:

             امکان صدور دسته ای کارت برای سازمان ها و شرکت ها بر اساس قراردادهای فی ما بین و منطبق با ضوابط و قوانین موضوعه

              افتتاح دسته ای حساب بانکی:

             افتتاح حساب دسته­ ای بدون محدودیت در تعداد و به منظور واریز وجوه برای کارکنان شرکت­ ها و سازمان­ ها

 

 

             1-3-     درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)

تمامی متقاضیان اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که کالا یا خدماتی را به مشتریان خود ارائه می کنند با داشتن «سایت اینترنتی فعال» و مجوز « نماد اعتماد الکترونیکی» می توانند با استفاده از  درگاه اینترنتی بانک کشاورزی                  نسبت به فروش محصولات یا خدمات خود در تمامی ساعات شبانه روز اقدام نمایند.


1-4-     اینترنت بانک حقوقی

خدمتی ویژه از بانک کشاورزی برای اشخاص حقوقی شرکت هایی است که برخی از مدیران آنها غیرایرانی بوده و یا به علت کثرت سفر ، کمتر در دفتر مرکزی شرکت حضور دارند و از طرفی نیازمند حفظ اختیار و کنترل                                   ورود  و خروج منابع از شرکت هستند. با این خدمت ، از هر کجای جهان و بدون محدودیت زمانی و مکانی،  عملیات بانکی شرکت ، حتی انتقال وجه از حساب های مشترک،  با اطمینان انجام می شود .

 

             1-5- درگاه مشتریان ویژه یا   :VIP Channel

            سامانه ای  است کاملاً بومی و ابداعی در بانک کشاورزی که بدون  محدودیت زمانی و مکانی، شرایط ارائه کلیه خدمات و سرویس های مشخص و شخصی سازی شده بانکی را   به سهولت امکان پذیر می سازد .

 

مشخصات سامانه:

1-امکان ارائه تمامی سرویس های مالی

2-امکان شخصی سازی سرویس های مشتریان ویژه

3-امکان ارائه گزارشات مشخص براساس نیاز مشتری

4-امکان ارائه صورتحساب آنلاین

5-امکان اتصال به سامانه از طریق اینترنت

 

         1-6-سامانه مهران

با این سامانه کلیه اطلاعات مالی- بانکی شرکت  و  زیرمجموعه های آن ، به دو صورت برون خط (Off line) یا بر خط (on line)  رصد می شود.

  شرکت ها می توانند کلیه واریزها،  برداشت ها و  چک های پاس شده خود را کنترل نمایند. این خدمت امکان رصد اطلاعات مالی تا 5 لایه را در شرکت های هلدینگ فراهم می کند.