بانکداری باز

تعریف بانکداری باز

پیشرفت فناوری و تغییر نیازهای مشتریان منجر به ایجاد گرایش جدیدی در بانکداری با عنوان بانکداری باز (Open Banking) شده است. بانکداری باز سیستمی مبتنی بر رابط برنامه نویسی کاربردی (API) است و برای به اشتراک گذاری اطلاعات مالی لازم جهت توسعه محصولات و خدمات مالی در نظر گرفته شده است. بانک کشاورزی با همکاری پلتفرم های بانکداری باز و فین تک ها اقدام به ارائه سرویس های بانکی مبتنی بر API در بستر بانکداری باز کرده است، تا با شخصی سازی و برآورده نمودن نیازهای خاص هر مشتری پاسخگویی نیازهای بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان، با کمترین هزینه ‌باشد. مشتریان نهایی می توانند با نصب نرم افزارهای تولید شده توسط فینتک ها و افتتاح حساب در بانک کشاورزی از سرویس های مورد نظر خود به راحتی استفاده کنند.

مزایای استفاده از سرویس های بانکداری باز
  • سهولت در ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان با استفاده از نرم افزارهای مختلف
  • شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی
  • ایجاد کانال های امن ارتباطی برای مشتریان
  • ایجاد سبد محصولات متنوع و افزایش سرویس های نوآورانه
  • امکان مدیریت تمام امور مالی در یک نرم افزار
  • استفاده از خدمات پرداخت به صورت سریع، آسان و مستقیم
نقش آفرینان بانکداری باز

درخواست سرویس بانکداری باز برای مشتریان حقوقی

درخواست سرویس بانکداری باز برای مشتریان حقوقی

مشتریان حقوقی بانک می توانند از خدمات اختصاصی VIPC جهت مدیریت حساب های خود و انجام عملیاتی مانند انتقال وجه حساب به حساب، پایا و ساتنا، دریافت صورتحساب و مانده حساب، استفاده از سرویس های استعلامی و ... استفاده نمایند.

فرآیند دریافت سرویس VIPC

درخواست سرویس بانکداری باز برای مشتریان استارت آپ و فین تک ها

استارت آپ و فین تک ها می وانند از سرویس های VIPC جهت مدیریت حساب های خود و همچنین از سرویس های بانکداری باز جهت انجام عملیاتی بانکی بر روی حساب مشتریان بانک استفاده نمایند. این سرویس ها شامل انتقال وجه حساب به حساب، پایا و ساتنا، دریافت صورتحساب و مانده حساب، سرویس های استعلامی، سرویس برداشت مستقیم از حساب (Direct Debit) و ... می باشد. استارت آپ و فین تک ها می توانند خدمات درخواستی خود را هم از شرکت های بوم بانکداری باز طرف قرارداد بانک و هم به صورت مستقیم از بانک دریافت نمایند:

فرآیند دریافت سرویس بانکداری باز
قالب دلخواه شما