بانکداری باز (Open Banking)
پیشرفت فناوری و تغییر نیازهای مشتریان منجر به ایجاد گرایش جدیدی در بانکداری با عنوان بانکداری باز (Open Banking) شده است. بانک کشاورزی با همکاری فین تک ها و استارت آپ ها اقدام به ارائه سرویس های بانکی مبتنی بر API در بستر بانکداری باز کرده است، تا با شخصی سازی، برآورده شدن نیازهای خاص هر مشتری و ایجاد امکان دسترسی به دادههای مالی پاسخگویی نیازهای بازار و مشتریان در کوتاهترین زمان، با کمترین هزینه باشد.
مشتریان می توانند با نصب نرم افزارهای تولید شده توسط فینتک ها و افتتاح حساب در بانک کشاورزی از سرویس های مورد نظر خود به راحتی استفاده کنند.
مزایای بانکداری باز
• سهولت در ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان با استفاده از نرم افزارهای مختلف
• شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی
• ایجاد کانال های امن ارتباطی برای مشتریان
• بکارگیری تکنولوژی های جدید
• شناخت نیازها و رفتار مشتری
• ایجاد چرخه نوآوری سریع و چابک و کمک به توسعه کسب و کارهای نوآورانه
• ایجاد سبد محصولات متنوع و افزایش سرویس های نوآورانه
سرویس های بانکداری باز بانک کشاورزی
• خدمات مبتنی بر حساب مانند انتقال وجه حساب به حساب، پایا و ساتنا و ...
• دریافت صورتحساب و مانده حساب
• سرویس های استعلامی مانند: مطابقت شماره همراه یا کد ملی با شماره حساب، دریافت شماره شبا و ...
• سرویس برداشت مستقیم از حساب (Direct Debit)
• ارائه سرویس VIP Channel به مشتریان حقوقی برای مدیریت و انجام تراکنش های مورد نظر بر روی حساب های خود
فرآیند ارائه سرویس بانکداری باز به شرکت های متقاضی

