خودپرداز (ATM)

مشتریان گرامی با دراختیارداشتن هریک از کارتهای بانک کشاورزی یا کارتهای بانک های عضو شتاب و با استفاده از پایانه های خودپرداز بانک کشاورزی قادرخواهند بود از خدمات متنوع بانک کشاورزی به شرح ذیل بهره مند شوند.

خدمات:
  • امکان پرداخت اقساط تسهیلات
  • اعلام مانده حساب
  • دریافت صورتحساب
  • پرداخت وجه نقد
  • پرداخت قبوض آب ، برق ، تلفن ثابت وهمراه
  • خرید شارژ کارت اعتباری ایرانسل و همراه اول
  • پذیرش کلیه کارت بانک‌های عضو " شبکه تبادل اطلاعات بانکی" ( شتاب) .
  • امکان تغییررمز
  • امکان تخصیص و تغییررمزدوم کارت (این رمز جهت استفاده در پایانه‌های مجازی نظیرسیستم تلفنبانک، پرداخت قبوض، خریداینترنتی، همراه‌بانک کارتی و ... کارایی دارد).
  • انتقال وجه سه جانبه شتابی
  • قابلیت انتقال وجه آنی به حساب‌های سازمانها، نهادها و ...
  • سقف انتقال وجه شتابی از طریق دستگاه‌های خودپرداز مبلغ 30.000.000 ریال در هر شبانه‌روز
  • برای انتقال وجه بین کارت‌های بانک کشاورزی از طریق خودپرداز محدودیتی وجود ندارد.

موارد امنیتی مترتب بر بهره برداری از دستگاه های خودپرداز :
  • به منظور ممانعت از بروز هرگونه سوء استفاده احتمالی از کارت های صادره، از نگهداری کارت و رمز با هم و نیز افشاءرمز خودداری نمائید.
  • به هنگام مراجعه به ATM و ورود رمز مربوط ، از عدم نظارت و دید سایرین اطمینان حاصل نمائید.
  • به هنگام بهره برداری از کارت در دستگاه ، به پیام های ارائه شده توسط دستگاه توجه نمائید.
  • پس از رویت پیام " لطفاً کارت خود را بردارید " و خروج وجه از دریچه دستگاه ، حداکثر ظرف مدت 10 ثانیه نسبت به دریافت وجه مورد درخواست اقدام نمائید. در غیر اینصورت وجه ارائه شده مجدداً به داخل دستگاه کشیده خواهد شد (retract).

مرکز کنترل دستگاههای خودپرداز ( ATM Monitoring)

با توجه به لزوم ارائه خدمات مناسب به مشتریان و مراجعه کنندگان به دستگاههای خودپرداز، بانک کشاورزی بعنوان نخستین بانک در سیستم بانکی اقدام به ایجاد مرکز 24 ساعته کنترل و نظارت بر عملکرد دستگاه های خودپرداز جهت سرویس دهی مطلوب ATM های بانک نمود.

شماره های تماس: 4-88244252 و 88289312

پایانه فروش (POS)

پایانه فروش دستگاهی است که در مراکز فروش کالا و خدمات نصب شده تا مشتریان دارای کارت‌های بانکی (اعتباری و نقدی) در هنگام خرید کالا بجای استفاده از وجه نقد، مبلغ مورد توافق بهای کالا را به صورت الکترونیک از حساب خود برداشت و به حساب فروشنده (پذیرنده کارت) واریز نماید که در حال حاضر مطابق قوانین شاپرک، واریز مبلغ تراکنش ها در هفت دوره تسویه مختلف طی شبانه روز انجام می‌شود.


خدمات موجود بر روی همه دستگاه ها :
  • خرید
  • پرداخت قبوض(جرائم رانندگی و ...)
  • خرید شارژ تلفن همراه
  • مشاهده موجودی کارت بانکی (با کسر کارمزد ۱۲۰۶ ریال از مانده کارت)
  • گزارش تراکنش ها

خدمات سفارشی قابل ارائه بر روی دستگاه های بانک کشاورزی:
  • قابلیت اتصال به رایانه: ( pos to pc ) امکان اتصال مستقیم پایانه به سیستم فروش پذیرنده
  • قابلیت اتصال به چاپگر:امکان اتصال پایانه به چاپگر و چاپ رسید
  • قابلیت اتصال به بارکدخوان: خواندن بارکد قبوض و حذف ورود دستی شناسه قبض و پرداخت
  • قابلیت اخذ شناسه واریز: امکان انجام کنترل های مورد نیاز از جمله صحت مبلغ پرداختی یا شناسایی پرداخت­کننده وجه
  • قابلیت اتصال چند حساب به پایانه فروش: افزودن گزینه پرداخت به منوی پایانه و امکان انتخاب حساب مقصد جهت تسویه وجه در هر تراکنش(تمامی حساب ها بایستی متعلق به بانک کشاورزی باشند)
  • قابلیت تسهیم مبلغ یک تراکنش: امکان واریز سهم هر یک از ذینفعان یک تراکنش به حساب های جداگانه
  • قابلیت پرداخت مبالغ نیکوکاری و ... .
  • قابلیت انتخاب نحوه تسویه تراکنش: پذیرندگان می توانند نحوه واریز تراکنش به حساب متصل به پایانه فروش خود را بصورت ریز یا سرجمع تراکنش هر سیکل تعیین کنند.(پیش فرض بصورت ریز است.)

انواع دستگاه پایانه فروشگاهی:
  • Dial up : این نوع پایانه برای ارتباط با مرکز نیازمند یک خط تلفن می‌باشد.
  • LAN: این نوع پایانه با ارسال تراکنش از بستر اینترنت مزایایی نظیر سرعت زیاد، عدم اشغال شدن خط تلفن و حذف هزینه‌های ناشی از تلفن را دارا می باشد.
  • GPRS: این نوع پایانه با استفاده از خدمات سامانه تلفن همراه به شبکه بانکی متصل شده و تراکنش را با استفاده از سرویسهای بستر GPRS انجام می دهد و در فروشگاه های بزرگ ، سیستم های توزیع مویرگی یا شرکتهای پخش و نقاطی که دسترسی به سایر خطوط ارتباطی به سهولت امکانپذیر نیست کاربرد دارند.

رتبه بندی مشتریان دارای پایانه فروش:

پذیرندگان دارای پایانه فروش متصل به حساب های بانک کشاورزی بر اساس مبلغ و تعداد تراکنش و میانگین حساب ماهانه امتیاز دهی و رتبه بندی می شوند.

خدمات قابل ارائه به مشتریان برتر:

افزایش 40 درصدی سقف تسهیلات به پذیرندگان پایانه های فروش نسبت به مشتریان عادی


درخواست پایانه فروش :
شماره تلفن های ضروری:
  • آسان پرداخت پرشین:83333
  • فن آوا کارت:43695000
  • ارتباط سبز بانک:81301

پایانه شعب (PinPad)

دستگاه‌های کارتخوان شعبه‌ای که برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کارت در درون شعبه (نظیر برداشت وجه، انتقال وجه مانده گیری و ...) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خدمات:
  • واریز وجه
  • برداشت وجه
  • انتقال وجه
  • موجودی حساب
  • تغییر رمز
  • مسدود کردن کارت
  • فعال کردن کارت
  • شارژ کارت هدیه

کیوسک

دستگاهی که تمامی عملیات بانکی قابل انجام در خودپرداز را برای مشتری به غیر از دریافت و پرداخت وجه نقد انجام می‌دهد. کیوسک بانکی تنها پایانه منعطف با قابلیت تعریف وارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک به مشتریان می‌باشد. این پایانه قابلیت‌های فنی اعم از سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و تراکنشی به روز شده با استانداردهای بانک مرکزی را دارا است.

خدمات قابل ارائه در دستگاه کیوسک بانکی :
  • اعلام مانده حساب
  • دریافت صورتحساب 10تراکنش آخر کارت
  • انتقال وجه داخلی و شتابی
  • پرداخت اقساط
  • کمک به سازمان‌های خیریه (محک /کهریزک /کمیته امداد / عتبات عالیات و ... )
  • تغییر رمز
  • پرداخت قبوض شرکت‌های خدماتی
  • خرید شارژ کارت‌های اعتباری

نظام های پرداخت

نظام پرداخت عبارت است از سازوکاری که می‌تواند وجه را از حسابی در یک بانک به حسابی در بانک دیگر منتقل نماید و از این رو نقش نظام پرداخت در اقتصاد همانند رگ‌هایی است که پول را به بنگاه‌های مختلف اقتصادی می‌رساند.اصطلاحات مرتبط با نظام پرداخت بانک‌ها عبارتند از:

  • شبا: شناسه حساب بانکی ایران
  • سحاب: سامانه حواله الکترونیکی بین بانکی
  • شتاب: شبکه تبادل الکترونیکی بین بانکی
  • ساتنا: سامانه تسویه ناخالص آنی
  • پایا: پروژه اتاق پایاپای الکترونیکی

شبا: شناسه حساب بانکی ایران (شبا –IBAN )

شبا شناسه‌ای متشکل از 26 کاراکتر (حرف وعدد) است که بر اساس استاندارد، یک شماره حساب خاص را در یک بانک در سطح بین‌الملل به صورت منحصر به فرد مشخص می‌کند. بنابراین برای هر حساب اعم از سپرده یا تسهیلات، یک شبای مخصوص در نظر گرفته شده است. این شناسه که در کنار شماره حساب‌های فعلی قرار می‌گیرد، به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین‌بانکی داخلی و بین‌المللی تمامی بانک‌های کشور تعریف و تبیین شده است.بنابراین سامانه‌های حواله الکترونیکی بین‌بانکی نظیر ساتنا و پایا بر اساس شبا فعالیت می‌کنند.شبا تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد. از این رو با دانستن شبا، بدون اینکه نگران سایر جزئیات حساب باشید، می‌توانید وجه را به آن منتقل نموده یا از طریق آن پول دریافت کنید.


نحوه دریافت ” شبا ” در بانک کشاورزی
  • از طریق مراجعه به شعبه
  • از طریق مراجعه به سایت بانک
  • از طریقSMSشماره حساب ( سپرده ای- تسهیلات #2 ) به شماره 30008989
  • از طریق همراه بانک


قالب دلخواه شما