مجتمع دامداری آوین دشت و دشت رادین، نماد همکاری بانک کشاورزی و بخش تولید

مجتمع دامداری آوین دشت و دشت رادین، نماد همکاری بانک کشاورزی و بخش تولید

مجتمع دامداری آوین دشت و دشت رادین با مشارکت بانک کشاورزی و به همت یکی از کارآفرینان موفق در استان قزوین به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر دارای10 هزار راس گاو با تولید روزانه 180 تن شیر نقش تعیین کننده ای در تولید و اشتغال کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، محمد علی دقیقی مدیر عامل مجتمع آوین دشت و دشت رادین روز دوشنبه 5 پنجم اسفند ماه سال جاری در جریان تور رسانه ای بازدید از این مجتمع دامداری پیشرفته که به همت روابط عمومی بانک کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، خدمت به کشور و تامین کالای دامی مورد نیاز هموطنان خود را از اعتقادات قلبی و الویت کاری اش عنوان کرد و با قدر دانی از عملکرد بانک کشاورزی در راه اندازی و توسعه این مجتمع دامی گفت: بانک کشاورزی با پرداخت  622 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 1.83 میلیون دلار تسهیلات ارزی ، 70 درصد سرمایه لازم برای راه اندازی  این مجتمع تولیدی را تامین اعتبار کرده است.

وی درباره راه اندازی این مجتمع و همچنین اهداف پیش رو میزان تولید شیر در این مجموعه را  روزانه 180 تن اعلام کرد و افزود:برای رسیدن به تولید روزانه 200 تن هدف گذاری و برنامه ریزی شده است.

دقیقی با تاکید بر این که تمام موارد بهداشتی و آزمایشگاهی در این دامداری مطابق با استانداردها رعایت می شود گفت: همین موضوع باعث شده که شرکت نستله ایران که در تامین شیر مورد نیاز خود بسیار سخت گیرانه عمل می کند ما را انتخاب کند و در حال حاضر با تامین 60 درصد شیر مورد نیاز شرکت نستله، جزو سه تامین کننده اصلی آن هستیم.

وی با اشاره به این که خوشبختانه تاکنون هیچ گونه معوقه ای در بازپرداخت تسهیلات بانکی نداشته است گفت:در حال حاضر 300 نیروی انسانی در این مجتمع دامداری مشغول به کار هستند که اغلب از بومیان منطقه جذب شده اند که با توسعه و پیشرفت کار قطعا زمینه اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل مجتمع آوین دشت و دشت رادین از ساخت و راه اندازی یک  مرکزآموزشی در محیط دامداری خبرداد و گفت: هدف از ساخت این مرکز آموزشی مجوز های لازم از آموزش و پرورش اخذ شده است و بزودی ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی هدف از ساخت این مرکز آموزشی را تربیت نیروی متخصص در حوزه پرورش دام عنوان کرد و گفت : با توجه به این که مجتمع دامداری در منطقه ای محروم واقع شده است ، امکان یادگیری مهارت و اشتغال برای جوانان این منطقه فراهم خواهد شد.

عکسهای مرتبط

قالب دلخواه شما