راهنماي نصب و دریافت برنامه

برای نصب نرم‌افزار بانکداری تلفن همراه بر روی گوشی تلفن خود لطفا ابتدا توضیحات ارائه شده در فایل راهنما را مطالعه و سپس اقدام به نصب برنامه بر روی گوشی تلفن همراه خود کنید:



دانلود نسخه جدید Android_1.0.8
راهنمای کاربری
  دانلود از کافه بازار

این نسخه مختص گوشی های دارای سیستم عامل اندروید نگارش 4 ( Ice Cream Sandwich) به بالا-تاریخ انتشار 1396/10/26

بارکد دو بعدی (QR) نرم افزار موبایل بانک برای اندروید
نسخه جدید iOS_1.1.2
راهنمای کاربری
دانلود از سیب بانک

  • پس از نصب برنامه لازم است با اسفاده از مسیر زیر پروفایل مربوطه را Trust نمایید.
  • Profile یا Settings > General > Device Management
  • انتخاب پروفایل مربوطه
  • انتخاب گزینه Trust یا Verify

بارکد دو بعدی (QR) نرم افزار موبایل بانک برای آیفون و آیپد





راهنمای استفاده از GPRS

  • توجه: برای دریافت راهنمایی بیشتر در این رابطه می‌توانید از طریق شماره تلفن 81301 با مرکز ارتباط سبز بانک کشاورزی تماس بگیرید.
  • راهنمای استفاده از GPRS

معرفی همراه بانک

همراه بانک (Mobile Banking)


فراتر از نداشتن محدودیت زمان و مکان، به آسانی و با استفاده از تلفن همراه، همیشه و هرجا، مشتریان بانک می‌توانند خدمات بانکی مورد درخواست خود را از طریق این خدمت دریافت کنند.

خدمات مبتنی بر کارت در سامانه همراه بانک
  • مشاهده مانده کارت
  • انتقال وجه به کارت بانک کشاورزی(روزانه 100میلیون‌ریال)
  • انتقال وجه به کارت سایر بانک ها (از طریق شتاب)
  • پرداخت قبض
  • خرید اعتبار شارژ سیم کارت
  • استعلام سه شارژ آخر
  • صورت‌حساب کارت (سه گردش آخر کارت)
  • مسدودکردن کارت
  • عدم تخصیص کارت
  • بارکدخوان قبض
  • انتقال به حساب‌ها-کارت‌های پر کاربرد
  • بوق هشدار در زمان دریافت پاسخ تراکنش
  • بازیابی پاسخ تراکنش‌های بدون پاسخ (از بخش تاریخچه)
خدمات مبتنی بر حساب در سامانه همراه بانک
  • مشاهده مانده حساب
  • انتقال وجه به حساب بانک کشاورزی (روزانه 100میلیون‌ریال)
  • انتقال وجه پایا (روزانه 100میلیون‌ریال)
  • استعلام پایا
  • استعلام وضعیت چک
  • پرداخت اقساط تسهیلات
  • پرداخت قبض
  • سه گردش آخر حساب
  • تغییر رمز حساب
  • عدم تخصیص حساب
  • دریافت کد شبا
  • بارکدخوان قبض
  • انتقال به حساب‌ها-کارت‌های پر کاربرد
  • بوق هشدار در زمان دریافت پاسخ تراکنش
  • بازیابی پاسخ تراکنش‌های بدون پاسخ (از بخش تاریخچه)
نحوه درخواست
  • مراجعه به شعبه، تکمیل فرم ثبت‌نام و امضای قرارداد
  • دریافت رمز حساب ویژه بانکداری تلفن همراه
  • دریافت برنامه بانکداری تلفن همراه از سایت بانک و انتقال آن بر روی گوشی تلفن همراه
  • نصب برنامه بر روی گوشی تلفن همراه
  • انجام تبادل کلید با مرکز (منوی اصلی در صورت موفق بودن عملیات تبادل کلید بر صفحه گوشی تلفن همراه ظاهر می‌شود).

فعالسازی و مدیریت همراه بانک

خدمات مبتنی بر کارت در سامانه همراه بانک

مشتریان با استفاده از این خدمت قادر خواهند بود بدون مراجعه به شعب بانک، جهت اتصال حساب/کارت به همراه بانک، قطع ارتباط آنها و همچنین تخصیص/تغییر رمز حساب اقدام نمایند. بدین منظور برای احراز هویت مشتری اطلاعات ذیل مورد استفاده قرار می گیرد:

  • شماره حساب مشتری
  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • شماره تلفن همراه مشتری

پس از تصدیق هویت در مرحله اول و دریافت پیامک پنج رقمی «کد معتبر سازی شماره موبایل در اینترنت بانک کشاورزی»، مرحله دوم تصدیق هویت با اخذ اطلاعات ذیل انجام می شود:

  • شماره کارت
  • رمز دوم کارت
  • Cvv2
  • تاریخ انقضاء کارت
  • کد تأیید ارسال شده به شماره تلفن همراه (پنج رقمی)

پس از تصدیق اطلاعات در مرحله قبل، لیست شماره حساب ها و کارت های متصل به شماره تلفن همراه (برای مشتریان فعلی همراه بانک) نمایش داده می شود و مشتری می تواند تغییرات مورد نظر را در حساب ها و کارت های متصل به همراه بانک خود اعمال نماید. همچنین مشتریان جدید متقاضی بهره برداری از همراه بانک قادر به معرفی حسابها و کارتهای خود جهت فعالسازی همراه بانک می باشند.

نکات امنیتی

  • لطفا به منظور جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط برنامه آلوده به بدافزار، نرم افزار همراه بانک را از وب سايت اصلي بانک و يا منابع قابل اعتماد و مورد تائید بانک دريافت نمائید.
  • با وجود تمهیدات در نظر گرفته شده در برنامه همراه بانک به منظور جلوگیری از افشاء اطلاعات حساس، حتي الامكان در هنگام اتصال به شبكه های بي سیم عمومي از نرم افزارهای همراه بانک استفاده نشود.
  •  به منظور جلوگیری از حملات فیشینگ، و يا استفاده از از تكنیک های مهندسي اجتماعي در جهت سرقت اطلاعات، از کلیک کردن روی لینک ها و يا دريافت فايل های ضمیمه پیام هايي که از طرف اشخاص ناشناس برای شما و يا در گروه های مختلف ارسال مي شود، بپرهیزيد.
  • به منظور جلوگیری ازآلودگي به بدافزارهای جديد که از طرق مختلف منتشر مي گردند از نرم افزارهای امنیتي) ضد بدافزار، آنتي ويروس ، فايروال(تلفن همراه که به روز رساني مي شوند، استفاده شود.
  • ضعف های امنیتي سیستم عامل و نرم افزارهای همراه بانک، مي تواند منجر به سوءاستفاده و نفوذ به تلفن همراه گردد. همواره، به روزرساني های سیستم عامل و همچنین نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده علي الخصوص نرم افزار همراه بانک را در برنامه خود قرار دهید.
  • بسیاری از بدافزارها در قالب برنامه های کاربردی به ظاهر قانوني ارائه مي گردند و برای افزايش حوزه نفوذ خود در هنگام نصب برنامه اقدام به دريافت مجوزهای بیش از انداره مي نمايند. از نصب برنامه های کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست مي نمايند، پرهیز شود.
  • اغلب سیستم عامل های مدرن تلفن همراه، به طور پیش فرض دارای مكانیزم های امنیتي دروني جهت کاهش مخاطره بدافزارها مي باشند، با فراهم سازی مجوز دسترسي ريشه ) root ( درسیستم عامل اندرويد يا قید آزاد کردن ) jail break ) IOS اين ساز و کار ها دور زده خواهند شد. از فراهم سازی مجوزدسترسي ريشه ) root ( در سیستم عامل اندرويد يا قید آزاد کردن IOS و دور زدن ساز و کار های امنیتي خودداری نمائید.
  • به منظور جلوگیری از افشاء اطلاعات محرمانه اطلاعات حساس مربوط به حساب بانكي )از قبیل رمزکارت ، تاريخ انقضای کارت بانكي و CVV2 ( را در تلفن همراه ذخیره ننمايید.
  • اطلاعات حساس مربوط به حساب بانكي )از قبیل رمز کارت ، تاريخ انقضای کارت بانكي و CVV2 ( را به هیچ وجه در اختیار ديگران قرار ندهید و آنها را در فواصل زماني حداکثر سه ماهه تغییر دهید.
  •  هرگز اطلاعات مهم خود مانند شماره حساب، رمزها، کد ملي و ... را از طريق پیام کوتاه ارسال نكنید.
  • در صورت مفقودی يا سرقت تلفن همراه سريعا درخواست غیرفعال نمودن شماره سیم کارت را به شعبه اعلام نمايید. ضمن اينكه مي توانید با اختصاص شماره حساب و شماره کارت خود به يک سیم کارت جديد از طريق يكي از شعب بانک کشاورزی اطلاعات سیم کارت سرقت يا مفقود شده را از سیستم حذف نموده و از رمز جديدی که به شما داده مي شود استفاده نمايید.
  • پیش از واگذاری گوشي تلفن همراه خود برنامه را از روی گوشي حذف نمايید. با اين کار کلیه اطلاعات حسابهای ثبت شده و نیز پیامهای دريافتي شما بر روی گوشي از بین مي روند.
  • پیش از واگذاری سیم کارت خود، چنانچه سیم کارت ديگری را جايگزين نمي نمايید بايد حسابها و سرويس های يكطرفه ثبت نامي خود را حذف نمايید.
  • در زمان نصب نسخه جديد ابتدا نسخه قبلي را از گوشي خود حذف نموده و پس از آن ، نسخه جديد را نصب نمايید. در صورت نیاز به نصب مجدد نرم افزار) نسخه يكسان ( و در صورت تمايل به حفظ اطلاعات موجود بر روی گوشي، نرم افزار را بر روی برنامه قبلي نصب نموده و آن را جايگزين( Replace (نمايید و به سوال نگهداری اطلاعات موجود، پاسخ مثبت دهید.
  • تلفن همراه را هنگامي که از آن استفاده نمي کنید، قفل کرده و رمز ورود آن را حتي برای نزديكترين وابستگان خود فاش نكنید.
  • از انتخاب رمز های ساده و قابل حدس )شماره شناسنامه و تاريخ تولد و...( خودداری نمائید.
  • تصور نكنید چون مبلغ قابل توجهي وجه در حساب بانكي تان نداريد هدف مناسبي برای سارقان اينترنتي نیستید چرا که تمام کاربران به يک میزان در معرض خطر تهاجم هكر ها هستند پس در هر شرايطي امنیت را جدی بگیريد.
  • هنگامي که به بلوتوث نیازی نداريد از خاموش بودن آن مطمئن شويد.

سوالات متداول

1- براي نصب برنامه همراه بانک کشاورزی چه بايد کرد؟

مشتريان بانک كشاورزی براي نصب برنامه همراه بانك می توانند ، با توجه به نوع سيستم عامل تلفن همراه خود، فايل برنامه همراه بانک را از شعب مجهز به سامانه بلوتوث و يا از بخش بانکداری الکترونيکی سايت بانک كشاورزی به نشانی www.bki.ir دريافت نموده و در گوشی خود نصب نمايند. 2 -براي استفاده از خمات همراه بانك حسابي و كارتي نياز به چه رمزهايي مي باشد؟

نوع رمز عبور نحوه تهيه رمز فراموش كردن رمز
رمز برنامه همراه بانك رمز ورود به همراه بانك به اختيار مشتري انتخاب مي شود و مي‌بايست  بيش از 4 كاركتر باشد. با حفظ اطلاعات قبلي برنامه همراه‌بانك را مجددأ نصب مي نماييم.
رمز حساب همراه بانك مراجعه به شعبه مراجعه به شعبه و درخواست رمز مجدد
  رمز كارت همراه بانك همان رمز دوم كارت يا رمز خريد اينترنتي مي‌باشد كه با مراجعه به خودپرداز و انجام عمليات رمز قابل دريافت است. مراجعه به خودپرداز و انجام عمليات تغيير رمز
3- اگر نصب همراه بانك بر روي گوشي با سيستم عامل ويندوز با اشكال مواجه شود راهكار چيست؟

فريم ورك جاواي (شبيه ساز جاوا) مناسبي را بر روي گوشي دانلود كرده و پس از نصب بر روي گوشي و Restart كردن گوشي، برنامه همراه بانك را كه بر روي گوشي ذخيره شده است انتخاب و سپس نصب كنيد.

4- آيا امكان تعريف چند شماره حسا ب بر روي همراه بانك كشاورزي وجود دارد ؟

بله، با مراجعه به منوي گزينه حساب من و حساب جديد قادر به تعريف حسابهاي خود مي باشيد.

5- آيا امكان تعريف كارت بانكي بر روي همراه بانك كشاورزي وجود دارد ؟

بله، همراه بانك كشاورزي امكان تعريف حساب وكارت را براي مشتريان بر روي همراه بانك فراهم نموده است.

6- آيا انتقال وجه به حسابهاي ساير بانكها امكان‌پذير است ؟

بله، از طریق پایا و انتقال وجه شتابی امکان پذیر است.

7- در صورت مفقودی يا سرقت تلفن همراه چه بايد کرد؟

مشتری بايد درخواست غيرفعال نمودن شماره سيم کارت را به شعبه اعلام نمايد.

8- قبل از واگذاری گوشی تلفن همراه مهمترين اقدام امنيتي چيست؟

برنامه را از روی گوشی حذف نماييد. با اين کار کليه اطلاعات حسابهای ثبت شده و نيز پيامهای دريافتی شما بر روی گوشی از بين می روند.

9- در صورت تغير شماره تلفن همراه( سيم كارت جديد) چه اقدامي بايد صورت پذيرد ؟

مراجعه به شعبه اعلام شماره جديد و دريافت رمز حساب جديد

10- آيا براي نصب نسخه جديد بر روي همراه بانك نياز به حذف برنامه قبلي مي باشد ؟

بله ،در زمان نصب نسخه جديد ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف نماييد.

11- در هنگام نصب مجدد برنامه همراه بانك چگونه مي توان اطلاعات موجود را حفظ نمود؟

در صورت نياز به نصب مجدد نرم افزار( نسخه يکسان ) و در صورت تمايل به حفظ اطلاعات موجود بر روی گوشی، نرم افزار را بر روی برنامه قبلی نصب نموده و آن را جايگزين (Replace )نماييد و به سوال نگهداری اطلاعات موجود، پاسخ مثبت دهيد

12- آيا امكان تغيير رمز ورود به برنامه وجود دارد ؟

بله. در قسمت تنظيمات با ورود به انتخاب تغيير رمز عبور برنامه فراهم می‏باشد.

قالب دلخواه شما
اندازه اسکین
اندازه فونت