با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، کشت مکانیزه برنج در مازندران آغازشد

با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، کشت مکانیزه برنج در مازندران آغازشد

با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، نخستین دستگاه نشاء کار برنج در استان مازندران خریداری و کشت مکانیزه برنج در این استان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان مارندران،در آئین کاشت اولین نشاء برنج این استان که هجدهم فروردین ماه با حضور مهندس طاهایی استاندار،مهندس تورنگ رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مهندس بهشتی مدیر ستادی بانک کشاورزی و جمعی از مسئولان استان مازندران و همچنین مهندس ناصحی مدیر کل پنبه و حبوبات دانه ای وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، نخستین دستگاه نشاء کار برنج در قریه فیروزکلای آمل مورد بهره برداری قرار گرفت.
در این مراسم ، استاندار مازندران با اشاره به هزینه های بالای مراحل تولید برنج، از اهتمام جدی دولت برای توسعه مکانیزاسیون برای کاهش سختی و هزینه های تولید برنج خبر دادو افزود: استقبال خوبی از برنج ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.
بر اساس این گزارش، ریس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز از کاشت مکانیزه برنج در 20هکتار از اراضی این استان در سال جاری و همچنین راه اندازی بانک نشاء در شهرستانهای ساری و آمل خبر داد و خاطر نشان کرد: توسعه مکانیزاسیون کشت برنج امری اجتناب ناپذیر است.
این گزارش می افزاید: مهندس محمد تقی بهشتی مدیر شعب بانک کشاورزی در استان مازندران نیز ضمن بیان خدمات متنوع بانک اظهار داشت: بانک کشاورزی مازندران با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر 5.300 میلیارد ریال به 103 هزار نفر از کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی، رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داد .
بهشتی به تمهیدات جدید صندوق بیمه کشاورزی برای حمایت بیشتر از کشاورزان و همچنین کاهش حق بیمه سهم کشاورز و افزایش تعهد پرداخت غرامت بیمه گر تا سقف 36 میلیون وپانصدهزار ریال اشاره کرد و گفت: افزایش تعهد تضمین تولید از 65 درصد به 80 درصد از نکات قابل توجه در سال جاری است که اجرایی خواهد شد .


قالب دلخواه شما