رئیس مجلس شورای اسلامی : توسعه بیمه کشاورزی،ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی : توسعه بیمه کشاورزی،ضروری است

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : بیمه در برنامه توسعه پنج ساله جایگاه مهمی دارد و بیمه محصولات کشاورزی با توجه به وجود بلایای طبیعی و حادثه خیز بودن کشور و برای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی بسیار مهم و ضروری است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان قم ، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار روز پنج شنبه نهم اردیبهشت ماه با مدیر ستادی استان قم خواستار توجه بیشتر مسوولان به آموزش و فرهنگ‌سازی برای ایجاد بستری مناسب به منظور پذیرش و مقبولیت بیمه توسط تولید کنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شد .
بر اساس این گزارش، دکتر علی لاریجانی، به شرایط بانک های دولتی و خصوصی در زمینه پرداخت تسهیلات و جذب منابع با نرخ های متفاوت اشاره کرد و افزود : تعیین نرخ سود و کارمزد باید متناسب با شرایط بازار تعیین و تعریف و در روش های موجود بازنگری شود تا نقصان به وجود آمده را که باعث فشار به بانک های دولتی در جذب منابع و پرداخت تسهیلات می شود ، تعدیل کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مطالبات سیستم بانکی ، خواستار همکاری همه دستگاههای ذیربط و پیگیری بانک ها برای کاهش مطالبات شد.
شایان ذکر است در ابتدا این دیدار مهندس صفدری مدیر ستادی استان قم ضمن بیان سیاست ها و اهداف بانک کشاورزی به عنوان تنها نهاد تخصصی مالی در حمایت از بخش کشاورزی ، به ارائه عملکرد مدیریت استان در زمینه های پرداخت تسهیلات (بنگاه‌های اقتصادی و زودبازده ، آبیاری تحت فشار ) ، وصول مطالبات ، بیمه کشاورزی و ... پرداخت در راستای مسائل و مشکلات سیستم بانکی بویژه مطالبات معوق بانک‌های استان توضیحاتی را ارائه و خواستار توجه بیشتر مجلس شورای اسلامی در تقویت بانک کشاورزی و بیمه شد.

قالب دلخواه شما