دکترطالبی: افزایش سرمایه 700میلیارد تومانی بانک کشاورزی،نشان دهنده عنایت خاص دولت و مجلس به این بانک است

دکترطالبی: افزایش سرمایه 700میلیارد تومانی بانک کشاورزی،نشان دهنده عنایت خاص دولت و مجلس به این بانک است

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: همت مضاعف و کار مضاعف ، راهبردی اساسی در این مقطع به شمار می آید و برای استفاده از ظرفیت ها و پاسخگویی به نیازها، به همت مضاعف و کار مضاعف نیاز است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی روز شنبه هجدهم اردیبهشت ماه در اولین گردهمایی مدیران استانی و ستادی این بانک در سال 89 ، ضمن اعلام مطلب فوق همسویی با تحولات اقتصادجهانی را از دیگر ضرورت های همت مضاعف و کار مضاعف برشمرد و افزود : برای تحقق این راهبرد، نیازمندظرفیت سازی و بهره گیری از ظرفیت های مدیریتی موجود،ساختار متفاوت و جدید هستیم و برای کسب نتایج بهتر نیز باید علاوه بر پشتوانه علمی ، نگرش های نوینی داشته باشیم .
وی استفاده از روشها و ابزارهای نوین ، پرهیز از روز مره گی را از دیگر عوامل موثر بر تحقق این راهبرد ملی برشمرد و خاطر نشان کرد : بانک کشاورزی به عنوان مهمترین نهاد تامین کننده نیاز مالی بخش کشاورزی ، مخاطب مهمی برای این راهبرد است .
دکتر طالبی ، از تشکیل کارگروه همت مضاعف و کار مضاعف در ادارات مرکزی بانک کشاورزی خبرداد و گفت: با توجه به محورهای تعیین شده ، این کارگروه در سطح استان ها نیز تشکیل خواهد شد.
مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به عملکرد این بانک در سال اصلاح الگوی مصرف، اقدامات انجام شده در زمینه آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون بخش کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و افزود : حرکت مؤثر در جهت تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام بانک کشاورزی، احیای اراضی، آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون از مهم ترین محورهای کاربردی و عملیاتی برای تحقق اهداف سال همت مضاعف و کار مضاعف به شمار می آیند .
دکتر طالبی ضمن یادآوری چشم انداز 7ساله و راهبردهای بانک کشاورزی به حرکت به سمت استقلال مدیریت ستادی استان های این بانک اشاره کرد وگفت: برای دستیابی به این استقلال، خط مشی های هر استان به پیشنهاد مدیریت های ستادی تدوین خواهد شد.
وی توانمند کردن بنیه مدیریت و اطمینان از توانایی مدیریتی و کارشناسی لازم برای حرکت مستقل را از نکات قابل توجه در این زمینه دانست وتصریح کرد : توجه به ساختارهای مدیریتی بانک در استان ها و ایجاد بستر مناسب برای استمرار نشاط و انگیزه در مدیران و کارکنان از محورهای اساسی تعیین شده در برنامه های مدیریت سرمایه انسانی بانک کشاورزی است .
مدیر عامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش 700 میلیارد تومانی سرمایه بانک کشاورزی را نشان دهنده عنایت خاص دولت و مجلس محترم به بانک کشاورزی دانست و اظهار داشت : این افزایش سرمایه مسئولیتی را به عهده ما می گذارد تا در هر استان، بر بخش کشاورزی به عنوان بخشی تاثیرگذار در اقتصاد کشور تمرکز ویژه ای کنیم ضمن اینکه؛ داشتن برنامه محوری در این بخش ضروری است .
دکتر طالبی با بیان اینکه بومی کردن بانکداری متمرکز (Core Banking) و انطباق آن با نظام بانکداری بدون ربا کار دشواری است ، از اتمام مرحله دوم پروژه مهرگستر بانک کشاورزی در ماه های آتی خبرداد و متذکر شد ؛ با اتمام این مرحله و به منظور بهره مندی از امکانات وخدمات جدید این سیستم نیازمند هماهنگی بیشتر مدیران شعب و سایر بخش ها هستیم .
مدیر عامل بانک کشاورزی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی بیمه کشاورزی از اول اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد و آن را اقدام بسیار موثری برای رفع مشکلات و دغدغه های حوزه عملیاتی، نظارتی و اطلاعاتی بیمه کشاورزی دانست وتاکید کرد : مدیران شعب بانک در استان ها باید با حساسیت، استقرار و اجرای دقیق این سامانه را پیگیری کنند .
وی با اشاره به افزایش بودجه بیمه کشاورزی به حدود 650 میلیارد تومان در سال جاری خاطر نشان کرد، با توجه به امکانات سامانه الکترونیکی بیمه کشاورزی ازقبیل صدور بیمه نامه، ارزیابی و همچنین استقرار پایانه‌های فروش که پرداخت نقدی حق بیمه ها را منتفی می کند ، صدور بیمه نامه خارج از این سامانه پذیرفتنی نیست .
مدیر عامل بانک کشاورزی درباره وصول مطالبات اعم از معوق ، سررسید شده، و مشکوک الوصول گفت : بخشنامه اخیر این بانک و اختیارات اعطا شده به شعب و مدیریت های ستادی این بانک در استان ها ، ظرفیت خوبی را برای مساعدت در تعیین تکلیف بدهی معوق کشاورزان در اختیار می گذارد که نیازمند اطلاع رسانی بیشتری را در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه، مهرگستر و سایر امکانات الکترونیکی همچون اینترنت و تلفن همراه بستر مناسبی برای ایجاد سامانه الکترونیکی وصول مطالبات است ابراز امیدواری کرد، این سامانه هر چه سریعتر راه‌اندازی شود.
دکتر طالبی در تبیین اهمیت ونقش تجهیز منابع بانک کشاورزی گفت : بانک کشاورزی نیازمند تجهیز منابع است و افزایش منابع و گسترش دامنه حضور مشتریان این بانک از موارد بسیار ضروری است .وی بر همکاری وهماهنگی و همچنین بهره گیری از عوامل مهم و موثر همچون تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای هدایت طیف گسترده مشتریان به سوی این بانک تاکید کرد.
گفتنی است اولین گردهمایی مدیران ستادی و استانی بانک کشاورزی در سال 89 ، هجدهم و نوزدهم اردیبهشت در تهران برگزار شد و علاوه بر دکتر طالبی ، حشمت الله نظری ، مهندس داور ماهیکار اعضای هئیت مدیره، مدیران امور و برخی از مدیران شعب این بانک در استانها نیز سخنرانی کردند .

قالب دلخواه شما