مدیر امور سرمایه انسانی بانک کشاورزی:نشاط و شادابی سرمایه انسانی،منشاء خلاقیت و نوآوری است

مدیر امور سرمایه انسانی بانک کشاورزی:نشاط و شادابی سرمایه انسانی،منشاء خلاقیت و نوآوری است

منوچهر حیاتی مدیر امور سرمایه انسانی بانک کشاورزی گفت: حوزه سرمایه انسانی جریانی است که به طور مستمر ادامه دارد و نشاط وشادابی در این حوزه منشاء خلاقیت و نوآوری است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان مازندران،حیاتی در نخستین روز از دومین همایش مدیران گروه مالی، اداری، پشتیبانی و کارشناسان اداری و آموزشی مدیریت های این بانک که چهارم خرداد ماه سال جاری در مرکزآموزش بابلسر برگزار شد،ضمن اعلام مطلب فوق افزود:تحقق اهداف سال 89 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده است در گرو تلاش سرمایه انسانی است.
وی،افزایش سرمایه7 هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی را نشان دهنده جایگاه ویژه این بانک در میان مردم و مسئولان دانست .
مدیر امور سرمایه انسانی بانک کشاورزی، ضمن مرور بر اقدامات حوزه سرمایه انسانی این بانک در سال های پیشین وهمچنین دستاوردهای همایش سال گذشته،برنامه ریزی های مطالعاتی برای مرحله شناخت سازمان هلدینگ، تهیه و تدوین الگوی سنجش میزان بهره وری در سطح واحدهای سازمانی،تداوم مطالعات مربوط به واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی،سنجش میزان بهره وری عملکرد شعب به ویژه شعب شهری،توانمند سازی و واگذاری امور به مدیریت های ستادی در استان ها درزمینه های عملیاتی وقابل واگذاری، بازنگری مستمر و طراحی ساختار سازمانی واحدهای بانک متناسب با استقرار نظام مهرگستر،درجه بندی شعب،تحقق برنامه های عملیاتی و ... را از مهمترین راهبردها و اولویت های حوزه سرمایه انسانی بانک کشاورزی در سال 89 معرفی کرد.
این مقام مسئول در بانک کشاورزی،طراحی و استقرار نظام جامع انتصابات کارکنان بر اساس الگوهای جانشین پروری و مدل های شایستگی،آسیب شناسی و ارتقای نظام رتبه بندی کارشناسان،بازنگری در نظام ارزشیابی،تبدیل وضعییت کارکنان قراردادی،سازمان دهی نیروهای بخش خصوصی با هدف به کارگیری بهینه و افزایش بهره وری را از دیگر اولویت های این حوزه در سال 89 برای تقویت جایگاه شایسته محوری برشمرد و از راه اندازی درگاه الکترونیکی سرمایه انسانی،بایگانی الکترونیکی در این بانک خبرداد.
حیاتی،در ادامه سخنانش به نظارت در راهبری مربوط به طرح سازمان مجازی به ویژه در بعد اداری و نیروی انسانی، واگذاری امور آموزشی با رعایت ضوابط ومقررات جاری بانک به مدیریت های ستادی بانک در استان ها اشاره کرد و یاد آور شد،آموزش مجازی،بانکداری بین الملل،بهسازی مدیریت،توسعه مشارکت در نظام پیشنهاد ها و همچنین ارتقای رضایتمندی کارکنان از خدمات رفاهی،توسعه فعالیت های ورزشی و ارتقای سطح سلامت کارکنان از دیگر برنامه های حوزه سرمایه انسانی در سال 89 است.
وی ضمن قدردانی از کارکنان حوزه سرمایه انسانی متذکر شد،بانک کشاورزی به عنوان یک بانک دولتی قوانین و مقررات دولتی بر آن حاکم است و با توجه به تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، توجه ویژه بر اجرای مفاد این قانون ضروری است.
بر اساس این گزارش،در ادامه این همایش مباحث علمی با موضوع تعیین شایستگی و لزوم شایسته پروری در سازمان ها توسط دکتر فرشید سیف استاد دانشگاه تشریح شد و عقیل تقی زاده وعلی خانبابایی رئیس و معاون اداره کل امور کارکنان بانک کشاورزی درباره طرح نظام جامع انتصابات بر مبنای مدل های نوین شایستگی و ضرورت اجرای آن در این بانک سخنرانی کردند.
دکتر داریوش رشیدی رئیس اداره کل آموزش و بهبود مدیریت بانک کشاورزی نیز به عنوان دیگر سخنران این همایش درباره سیاست های این بانک درامر آموزش و توسعه مدیریت و دکتر اکبر فرقانی معاون مستقل بهداشت و درمان پیرامون بهبود کیفیت روابط انسانی با هدف ارتقاء سطح شادابی و کاهش استرس بین کارکنان سخنرانی کردند.
این گزارش می افزاید، بیان تجربیات موفق مدیران گرو ه مالی،اداری و پشتیبانی مدیریت های شعب بانک کشاورزی در منطقه شرق تهران بزرگ و استان آذربایجان شرقی درباره اجرای طرح نظام جامع انتصابات و کانون های ارزیابی و همچنین تشکیل کار گروه های ششگانه با عنوان های: آسیب شناسی و بازنگری در نظام رتبه بندی کارشناسان و تبدیل وضعیت به مشاغل کارشناسی،باز مهندسی ساختار سازمانی مدیریت استان ها متناسب با نظام جامع بانکداری الکترونیکی،بررسی نیازها و اولویت های آموزشی کارکنان در سال 89،آسیب شناسی و بازنگری درنظام خدمات درمانی،بررسی مسایل رفاهی وگسترش فرهنگ بیمه در بین کارکنان بانک،از دیگر برنامه های نخستین روز این همایش بود.
شایان ذکر است این همایش از چهارم خرداد ماه آغاز شده است و تا ششم همین ماه ادامه خواهد داشت.


قالب دلخواه شما