عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی بیان کرد: ضرورت نهادینه کردن تعهد سازمانی و شایسته سالاری برای سازمانها

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی بیان کرد: ضرورت نهادینه کردن تعهد سازمانی و شایسته سالاری برای سازمانها

حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: نهادینه کردن تعهد سازمانی یکی از مهم ترین ضرورت های سازمان های امروز است تا افراد هویت خود را در هویت سازمان بدانند، به سازمان عشق بورزند و به آن افتخار کنند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان مازندران،نظری روز چهارشنبه پنجم خرداد ماه سال جاری دریک ارتباط زنده تصویری با شرکت کنندگان در دومین همایش مدیران گروه مالی، اداری، پشتیبانی و کارشناسان اداری و آموزشی مدیریت های این بانک که در مرکزآموزش بابلسر برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق اعتقاد قلبی و عاطفی را از مصادیق بارز تعهد سازمانی دانست و افزود: نیروهای پیشین بانک کشاورزی به طور نسبی، از این ویژگی برخوردار بوده اند و باتوجه به حضور حدود 5 هزار نفر نیروی جدید الاستخدام در این بانک، برای توسعه مشارکت و نهادینه کردن چنین مفاهیمی در میان آنان، نیازمند ارائه راهکارهای مناسبی هستیم.
وی، ضمن قدردانی از تلاش کارکنان این بانک در سال گذشته که سال موفقی را برای بانک رقم زدند،گفت: بانک کشاورزی به جایگاهی رسیده است که کارکنان آن جزو انسان های شایسته و توسعه یافته به شمار می آیند.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی،فرهنگ سازمانی را از دغدغه های آینده سازمان ها معرفی کرد ومتذکر شد، نیروی انسانی تازه وارد، نسلی پرسشگرند و مشارکت آنان برای توسعه فرهنگ سازمانی ضروری است.
نظری، شایسته سالاری و نهادینه کردن آن را یکی دیگر از اهداف و اولویت های حوزه سرمایه انسانی این بانک دانست و یاد آور شد، ارائه بازخوردهای مناسب از مدیریت های ستادی استان ها،حضور ارزیابان به عنوان ابزاری برای شناسایی افراد شایسته و همچنین استفاده از امکانات سیستم جامع منابع انسانی نقش بسزایی در نهادینه کردن شایسته سالاری دارند.
وی، مرکز آموزش بابلسر و فعالیت های آموزشی بانک کشاورزی را در حد یک دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اهداف این بانک، انتظار می رود حوزه آموزش علاوه بر توجه به مسائل کاربردی،بازنگری در سرفصل های آموزشی و آموزش کارکنان متناسب با نیازهای فعلی را مد نظر قرار دهد.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران گروه مالی،اداری وپشتیبانی مدیریت های ستادی این بانک در استان ها گفت: با توجه به اختیارات تفویضی به مدیریت های ستادی انتظار می رود برای ارتقای وضعیت صندوق رفاه و تأمین آتیه،تعیین تکلیف نیرو های قراردادی و بخش خصوصی، فروش املاک مازاد و تملیکی، فرم چک های برگشتی و ... گام های مؤثری برای تحقق اهداف بانک در سال 89 برداشته شود.
وی از طراحی نظام ارزیابی مدیران حوزه های مختلف در مدیریت های ستادی شعب بانک کشاورزی در استان ها خبر داد و تصریح کرد، این طرح برای توسعه مشارکت و ارتقای کادر مدیریتی در استا ن ها اجرا خواهد شد.
نظری، افزایش بهره وری و مثمر ثمر بودن برای کشور را از مصادیق همت مضاعف و کار مضاعف در سال 89 که از سوی مقام معظم رهبری با این عنوان نامگذاری شده است برشمرد و خاطرنشان کرد، این امر از طریق اصلاح روش ها،انجام وظایف و تعهد سازمانی محقق خواهد شد ضمن اینکه در کنار همت مضاعف و کار مضاعف، اصلاح سازمان نیز از اقدامات ضروری است.
بر اساس این گزارش، سخنرانی دکتر فرقانی معاون مستقل بهداشت و درمان درباره شناسایی افسردگی و تمارض به افسردگی دربین کارکنان ، ارائه تجارب موفق در مدیریت ها توسط نمایندگان استانها، سخنرانی عقیل تقی زاده رئیس اداره کل امور کارکنان درباره شناسایی استعدادها و استفاده بهینه از نیروهای مستعد از طریق سازمان مجازی، پورتال حوزه سرمایه انسانی، ساماندهی بخش خصوصی و ارتقای مهارت های کارکنان و شایسته پروری از طریق چرخش شغلی کارکنان ،تشریح برنامه ها و چشم انداز سازمانی پیرامون نحوه چرخش بانک بسوی شرکت مادر تخصصی و شرکتهای اقماری،نحوه واگذاری فعالیت های غیر تخصصی به بخش خصوصی،جایگاه انسان توسعه یافته سازمانی و فرهنگ سازمانی و جایگاه سرمایه انسانی و ساختار سازمانی متناسب با نظام مهرگستر از سوی رضا اعظمی، علیرضا مطبوع ریاحی و حمیدرضا نعمتیان رئیس و معاونان اداره کل سازمان و بهبود روش ها و همچنین سخنرانی درباره امور رفاهی کارکنان در چشم انداز پیش رو توسط بهمن ذبیحی رئیس اداره کل رفاه کارکنان، گزارش مروری بر رویکرد بانک درامر ورزش کارکنان توسط ابراهیم باقری معاون اداره کل رفاه کارکنان و ارائه مباحثی درباره سیستم جامع منابع انسانی و نظام یکپارچه آمار توسط رویا مجتهدی معاون اداره کل امور کارکنان از برنامه های دومین روز از این همایش بود.

قالب دلخواه شما