دکتر طالبی: بانک کشاورزی ابزارها و بستر مناسب را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می کند

دکتر طالبی: بانک کشاورزی ابزارها و بستر مناسب را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می کند

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: بخش کشاورزی ایران ظرفیت های بالقوه ای دارد که در صورت ورود مدیریت و فناوری می تواند فعال شده و به بهره برداری برسد .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی دوم خرداد ماه سال جاری در همایش سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور که در شیراز برگزار شد،با اعلام این مطلب افزود: به طور مثال؛کشور ما درتولید خرما رتبه دوم و در زمینه تولید پسته رتبه اول را داراست اما در راندمان تولید این محصولات به ترتیب در جایگاه نوزدهم و یازدهم قرار دارد.
وی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده ظرفیتی است که فقط با ورود فناوری و بهبود فرآیندهای مدیریتی می تواند ارتقا یابد .
مدیر عامل بانک کشاورزی،بااشاره به اینکه حمایت دولت از سرمایه‌گذاران خارجی اهمیت دارد،خیل عظیم فارغ التحصیلان و متخصصان بخش کشاورزی را یکی دیگر از ظرفیت های این بخش معرفی کرد و یادآور شد:کسانی که در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می کنند، علاوه بر اینکه از محل تولید و فروش محصولات عایداتی دارند، اراضی آنان نیز بخش مهمی از منابعشان به شمار می آید.
دکتر طالبی، با اعلام اینکه با حمایت دولت کلیه عملیات انتقال وجوه سرمایه‌گذاران به خارج و پرداخت معادل ریالی آن به ذی نفعانی که در ایران مشخص می شوند از طریق بانک کشاورزی انجام خواهد شد، گفت: برای این دسته از سرمایه گذاران انتقال ماشین آلات به داخل کشور نیز با گشایش اعتبار واردات بدون انتقال وجه، از طریق بانک کشاورزی با امکانپذیر خواهد بود .
مدیر عامل بانک کشاورزی تاکید کرد : این بانک با هدف نهادسازی و با تشکیل شرکت تأمین سرمایه آمادگی دارد برای ایرانیان مقیم خارج از کشور ، ابزارها و بستر مناسب سرمایه‌گذاری را فراهم کند .
دکتر طالبی،تولید،فرآوری و صادرات گیاهان دارویی،صنایع فرآوری و تولید محصولات جانبی باغی مجتمع های گلخانه ای بالاتر از 500 هکتار ،احداث پایانه‌های فروش،احداث باغات وسیع با استفاده از نهاده های کشت بافتی،احداث کارخانه های نان صنعتی،ایجاد واحدهای پرورش ماهیان سردآبی و تولید محصولات ارگانیک را از جذاب ترین حوزه ها برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی معرفی کرد .

قالب دلخواه شما