تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی به تولید کنندگان برتر افزایش یافت

تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی به تولید کنندگان برتر افزایش یافت

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه سال 1388 کشور که همزمان با هفته جهاد کشاورزی در محل این بانک برگزار شد، امتیازات ویژه بانک کشاورزی را برای این دسته از کشاورزان اعلام کرد .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر طالبی در این مراسم که روز دوشنبه 24 خرداد ماه برگزار شد، اعلام کرد کشاورزان نمونه کشوری در سال جاری می توانند با استفاده از قراردادهای لازم الاجرای این بانک در تمامی شعب تا سقف پانصد میلیون ریال تسهیلات ضمانتی دریافت نمایند .
وی همچنین سقف این تسهیلات را برای کشاورزان نمونه استانی در تمامی شعب به میزان چهارصد میلیون ریال تعیین و تصریح کرد: در این مدت سهم سرمایه‌گذاری کشاورزان نمونه اعم از کشوری و استانی در اجرای طرح های تولیدی،معادل ده درصد هزینه های سرمایه‌گذاری (سرمایه ای و سرمایه در گردش) منظور می شود .
وی افزود : به جز مواردی که سهم آورده حسب مقررات و الزامات قانونی افزایش پیدا کند، در مواردی که قوانین و آیین نام های ابلاغی هیئت محترم وزیران سهم کمتری برای کشاورزان در سرمایه‌گذاری طرح های تولیدی منظور کرده باشد، سهم کمتر آورده ملاک عمل شعب این بانک خواهد بود .
مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه این امتیازات صرفا برای سال 1389 بوده و کشاورزان نمونه انتخاب شده در سال 1388 فقط یکبار از آن برخوردار می شوند گفت: با رعایت ضوابط و مقررات بررسی درخواست های کشاورزان نمونه کشوری و استانی خارج از نوبت و در اسرع وقت انجام خواهد شد .
دکتر طالبی با اعلام اینکه حق بیمه محصولات کشاورزان نمونه برای یک سال از طریق صندوق بیمه کشاورزی در سه قسط وصول می شود خاطر نشان کرد، این دسته از کشاورزان از تخفیف 10 درصدی سهم حق بیمه محصولات کشاورزی نیز برخوردار خواهند شد.
مدیر عامل بانک کشاورزی؛بخشودگی کارمزد و هزینه صدور انواع کارت های خدمات الکترونیکی بانکی، کارمزد خدمات بانکی(بجز سود وکارمزد تسهیلات) را از دیگر امتیازات در نظر گرفته شده برای کشاورزان نمونه اعلام کرد و افزود:در چارچوب دستورالعمل صادره از سوی اداره کل نظارت و امور شعب بانک کشاورزی، کشاورزان نمونه به مدت یک سال به عنوان ناظر ویژه این بانک تعیین می شوند.
براساس این گزارش اعلام هریک از این امتیازات با شادمانی و تشویق کشارزان نمونه همراه بود و در پایان مراسم،فهرست امتیازات بین شرکت کنندگان توزیع شد.
این گزارش می افزاید،همه ساله همزمان با هفته جهاد کشاورزی مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه در بانک کشاورزی برگزار می شود و اهدای لوح قدردانی به تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی از برنامه های این مراسم است.

قالب دلخواه شما