ضرورت تعیین شاخص های اهلیت برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

ضرورت تعیین شاخص های اهلیت برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی در مراسم نهمین سالگرد تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی کشورگفت: تسهیلات ضمانتی فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی از 400 میلیون ریال به 500 میلیون ریال افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر طالبی در این مراسم که روز چهارشنبه دوم تیر ماه برگزار شد، اعلام کرد این بانک در قالب برنامه هایی که دارد، امتیازات و تسهیلات ویژه ای را برای فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در نظر گرفته است.
وی، با بیان اینکه مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال از منابع بانک کشاورزی به فارغ التحصیلان کشاورزی اختصاص یافته و میزان قابل توجهی از آن جذب شده است، سقف تسهیلات ضمانتی برای این دسته از افراد را پانصد میلیون ریال اعلام کرد.
دکتر طالبی افزود: با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی 270 هزار شغل در قالب بنگاه های زودبازده ایجاد شده است و بخش قابل توجهی از کسانی که وارد این بنگاه ها شدند، دانش آموختگان رشته های کشاورزی هستند.
مدیر عامل بانک کشاورزی؛تعامل میان این بانک و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور را فرصت مناسبی برای آگاهی از نیازهای دانش آموختگان بخش کشاورزی دانست و یاد آور شد، حدود 98 درصد از فعالیت های کارگزاری بیمه کشاورزی که هم اکنون در قالب شرکت های خدمات بیمه ای انجام می شود، از طریق سازمان مذکور و فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی صورت می گیرد که ارتقای کیفیت بیمه در بخش کشاورزی را به دنبال دارد.
دکتر طالبی با اعلام آخرین اقدامات شرکت توسعه و عمران اراضی بانک کشاورزی(بانک زمین)خاطر نشان کرد با توجه به برنامه های وزرات جهاد کشاورزی بخش مهمی از این طرح ها آماده بهره برداری و فرصت مناسبی برای بهره مندی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان است.
مدیر عامل بانک کشاورزی، به ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای اطلاع رسانی درباره راه اندازی طرح های بانک زمین توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشاره و ابراز امیدواری کرد،آینده بخش کشاورزی در دست کسانی باشد که تخصص و دانش کافی نسبت به این بخش دارند.
وی، با تبیین مشکلات موجود در نظام بنگاه داری در بخش کشاورزی و همچنین تغییر الگوهای سنتی این بخش بر ضرورت تغییر الگوهای اداره کردن آن تأکید و تصریح کرد؛ با توجه به حضور دانش آموختگان بخش کشاورزی باید برای الگوهای نظام بنگاه داری بخش کشاورزی چاره اندیشی و عرصه جدیدی را فراهم کنیم.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنانش به نحوه حضور فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در بخش کشاورزی و ضرورت چاره اندیشی این موضوع توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی به عملیات فنی کشاورزی و کسانی که از نظر فنی و اجرایی تجربه کافی داشته باشند، نیازمند است
مدیرعامل بانک کشاورزی، با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از افراد نسبت به بخش کشاورزی برداشت عادی و سنتی دارند، موضوع اهلیت برای سرمایه گذاری را یکی از مسائل پیش روی این بانک دانست و بر ضرورت تعیین معیارها و شاخص های مناسب برای شناسایی اهلیت سرمایه گذاری تأکید کرد.
وی، با بیان اینکه بخش کشاورزی حلقه های مختلفی دارد و این حلقه ها سود های متفاوتی دارند متذکر شد، نحوه توزیع منافع این حلقه ها عادلانه نیست از این رو باید دانش آموختگان کشاورزی در حلقه های مختلف زنجیره کشاورزی فعال باشند .

قالب دلخواه شما