اعلام برنامه‌های وصول مطالبات بانک کشاورزی در سال1389

اعلام برنامه‌های وصول مطالبات بانک کشاورزی در سال1389

دکتر خسرو شاهوردی رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرا بانک کشاورزی برنامه‌های وصول مطالبات این بانک در سال 89 را تشریح کرد .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، شاهوردی با بیان این مطلب گفت: با توجه به خشکسالی های سال گذشته ، دیگر عوامل قهری واقتصادی و همچنین کمبود بنیه مالی کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی، برای مساعدت به این دسته از افراد برنامه‌های ویژه ای با هدف تعیین تکلیف مطالبات معوق و سررسید گذشته، به تصویب هیئت مدیره این بانک رسید.
وی افزود: برای طرح هایی که فعال هستند،تسهیلات جاری پرداختی در قالب عقد فروش اقساطی مواد اولیه، سلف و مشارکت مدنی وصول می شود و در صورت درخواست مشتری،تسهیلات جاری جدید بر اساس ضوابط و مقررات پرداخت خواهد شد .
شاهوردی،درباره تعیین تکلیف بدهی سررسید گذشته ومعوق مشتریان اظهار داشت: شعب بانک کشاورزی مجازند ضمن دریافت درخواست بدهکار،تمام یا بخشی از بدهی را وصول و نسبت به تقسیط اصل بدهی حداکثر در 4 قسط اقدام کنند .
وی تصریح کرد:چنانچه مبلغ وصولی از مشتری تمام بدهی وی را پوشش ندهد، شعب این بانک می توانند ضمن تشکیل پرونده مربوط به سرمایه درگردش متناسب با فعالیت متقاضی، قبل از انعقاد قراداد، مابقی بدهی را تسویه و تسهیلات جدید را پرداخت کنند.
رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی درباره چگونگی وصول مطالباتی که در قالب عقود مضاربه هستند گفت:بر اساس درخواست فرد بدهکار کل طلب بانک در قالب این عقد وصول می شود و تسهیلات جدید بر اساس مبانی روز و به میزان 80 درصد کل مطالبات قبلی ، در کوتاه ترین زمان ممکن تصویب و پرداخت خواهد شد.
شاهوردی افزود:تصمیم گیری درباره تمدید دوران مشارکت های مدنی و همچنین اختیارات بخشودگی جرایم وجه التزام به مدیریت های شعب بانک کشاورزی در استان ها تفویض شده است.

قالب دلخواه شما