ایجاد تفاهم نامه چهارجانبه ایجاد سامانه الکترونیکی عرضه آبزیان به منظور ساماندهی عرضه محصولات دریایی

ایجاد تفاهم نامه چهارجانبه ایجاد سامانه الکترونیکی عرضه آبزیان به منظور ساماندهی عرضه محصولات دریایی

تفاهم نامه چهارجانبه همکاری بین بانک کشاورزی ، وزارت تعاون، سازمان شیلات ایران و سازمان میادین میوه و تره بار تهران با هدف ساماندهی بازار و ایجاد پایانه عرضه آبزیان به امضاء رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این تفاهم نامه با هدف ساماندهی و تقویت فعالان بازار و تجارت محصولات آبزیان و همچنین تمرکز و یکپارچه سازی عرضه این محصولات و ارتقای سهم بخش تعاونی در تنظیم بازار محصولات آبزیان و توسعه فعالیت های صادراتی به امضای طرفین رسید و هر یک از طرفین تفاهم نامه با تشکیل کارگروه مشترک زمینه اجرای آن را فراهم می سازند.
بر اساس این گزارش محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه ایجاد پایانه عرضه آبزیان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان و سیاستگذاران تصمیم‌ساز در عرصه کشاورزی، خودکفایی در این زمینه است که البته تحقق این امر بدون ایجاد زنجیره تولید و عرضه و حمایت‌های لازم امکان‌پذیر نیست.
وی چالش‌ها و تحولات جاری در عرصه بازار را بر تعیین نرخ و نحوه عرضه محصولات تعیین‌کننده دانست و گفت: بانک کشاورزی با ایجاد سامانه الکترونیکی قصد دارد پیوستگی زنجیره تولید و ساماندهی عرضه محصولات دریایی را ایجاد کند و بانک با طراحی این سامانه که دو بخش پایانه و هدایت اطلاعات و عملیات مربوط به بازار را دربر می‌گیرد قادر است ارائه همه اطلاعات مهم مورد نیاز فعالان در این عرصه اعم از اطلاعات مربوط به عرضه، تجمیع تقاضا، تعیین قیمت‌ها، تضامین و حتی سفارشات را عهده‌دار شود.
وی افزود: سامانه طراحی شده در بانک کشاورزی، تمامی خدمات مورد نیاز برای خرید و فروش محصولات دریایی و حتی سفارشات و تضامین را با هدف توسعه فرآیند عرضه محصولات دریایی و افزایش سرانه مصرف محصولات دریایی در سبد خانوارها فراهم آورده است که در صورت تحقق، منجر به سامان یافتگی  تولید و عرضه محصولات دریایی خواهد شد.
مدیر عامل بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه مزبور و دیگر خدمات بانک کشاورزی پیش از این در میادین میوه و تره‌بار و دیگر بخش‌های عرضه محصولات مورد نیاز مردم مورد استفاده قرار گرفته که خوشبختانه بازدهی مناسبی را در پی داشته است و در آینده‌ای نزدیک با توجه به اهتمام سازمان‌های مرتبط با امر تولید و عرضه محصولات دریایی شاهد رشد بهره‌وری و افزایش سرانه مصرف این محصولات در سبد خانوارها خواهیم بود.
شایان ذکر است پایانه مذکور علاوه بر ساماندهی واسطه گری تاثیر به سزایی در ارائه محصولات آبزیان به صورت کاملا بهداشتی و سالم با قیمت مناسب خواهد داشت.

قالب دلخواه شما