دکتر طالبی: بانک کشاورزی در 3 ماهه امسال، هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

دکتر طالبی: بانک کشاورزی در 3 ماهه امسال، هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی از پرداخت بیش از 240 میلیارد تومان اعتبار در سال 88 به سازمان تعاون روستایی برای خرید توافقی محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: مبالغی را هم به صورت استانی در اختیار تعاونی‌های کشاورزی قرار دادیم تا محصولاتی از قبیل برنج و کلزا را خریداری کنند.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره اقدام این بانک در امهال وام‌های کشاورزان و بخشودگی دیرکردشان گفت:در اسفند ماه سال 88 با توجه به شرایطی که در بخش کشاورزی حاکم بود،بخشنامه‌ای رابه همه شعب بانک ابلاغ کردیم و در آن برای سهولت کار کشاورزان،اختیارات بیشتری به شعب دادیم تا به کشاورزان در تعیین تکلیف وامهایشان کمک کنند ودر بخشنامه مذکور پیش بینی کردیم کشاورزانی که برای تعیین تکلیف بدهی‌هایشان مراجعه می کنند، جرایم آنها بخشوده و تقسیط شود تا فرصت پرداخت داشته باشند.
وی درباره تمهیدات بانک کشاورزی در حمایت ازکشاورزانی که با حوادث طبیعی، خشکسالی‌ و گرد و غبار هوا مواجه هستند، گفت: در شرایط خاصی که برای کشاورزان پیش می آید، معمولا از طریق صندوق بیمه کشاورزی که متعلق به بانک کشاورزی است، تمهیداتی را برای کشاورزان در نظر می گیریم و به کشاورزانی که خود را در شرایط خاص بیمه کرده باشند غرامت می پردازیم که جبران خسارتشان را بکند.
دکترطالبی میزان خسارت‌ها در سال زراعی گذشته را بیش از 500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این غرامت را بابت خسارت‌های وارده به کشاورزان در سال گذشته و زیان‌های ناشی از حوادث طبیعی، انواع آفت‌ها و خشکسالی‌ها پرداخت کردیم.
مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین از پرداخت بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: 40 درصد تسهیلات بانک کشاورزی با توجه به گستره بخش باغداری و زراعت به این حوزه، 30 درصد به حوزه دام وطیور و مابقی در سایر حوزه‌ها و بخش‌ها تخصیص یافته است.
وی درباره حمایت از تعاونی‌های کشاورزی در کشور اظهار کرد: تعاونی‌های کشاورزی انواع تعاونی‌های تولیدی و روستایی را شامل می‌شود و برای تعاونی‌های تولیدی به این جهت که در حوزه تولید فعالند، تمهیدات خوبی را پیش‌بینی کرده‌ایم و تعاونی‌های روستایی را هم از طریق تسهیلاتی که برای خرید توافقی محصولات به سازمان تعاون روستایی داد‌ه‌ایم، حمایت می‌کنیم.

قالب دلخواه شما