دکتر طالبی:پژو هش های بنیادین به پایداری رشد بخش کشاورزی کمک می کند

دکتر طالبی:پژو هش های بنیادین به پایداری رشد بخش کشاورزی کمک می کند

 دکتر محمدطالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: این بانک به عنوان نهادی که در نقطه تماس سرمایه،سرمایه گذار و بخش کشاورزی قرار دارد نیازمند تحقیقات بنیادین است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی در مراسم اختتامیه یازدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران که روز دوشنبه چهارم مرداد ماه در تهران برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب افزود:مطالعات بنیادین علاوه بر کاهش مخاطرات بخش کشاورزی،بازدهی،بهره وری و رقابت پذیری این بخش را افزایش خواهد داد.
وی با اشاره به نقش دولت،بانک کشاورزی، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد:تردیدی نیست که تحقیقات بنیادین به آینده و پایداری رشد این بخش کمک می کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به وجود پشتوانه علمی ارزشمند و همچنین ضرورت استفاده از دستاوردهای پژوهشی در بخش کشاورزی تصریح کرد:اگر بهره وری این بخش در حد لازم نیست به این دلیل است که حلقه ارتباط بین تحقیقات بنیادین و صحنه عمل به خوبی برقرار نشده است.
دکترطالبی متذکر شد: دانشمندان،صاحبنظران و مراکز دانشگاهی و پژوهشی باید ضمن پرداختن به این موضوع ، برای آن راه حل های مناسبی ارائه دهند.
بر اساس این گزارش یازدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران از دوم تا چهارم مرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که بانک کشاورزی از مشارکت کنندگان و حامیان مالی این کنگره بود.

قالب دلخواه شما