بررسی مسائل اعتباری بانک کشاورزی در برخی از استان ها

بررسی مسائل اعتباری بانک کشاورزی در برخی از استان ها

مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با مدیران ستادی شعب این بانک در استان های یزد ، کردستان ، آذربایجان شرقی ، هرمزگان ، خراسان جنوبی ، قزوین و چهارمحال و بختیاری درباره حوزه اعتبارات و وصول مطالبات بانک گفت وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب این بانک در استان مازندران در این نشست مشترک که روز دوشنبه یازدهم مرداد ماه سال جاری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، مهندس ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک هدف از این نشست مشترک را بررسی وتبادل نظر درباره مسائل و موارد مابین بانک و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه آن وزارتخانه و همچنین سایر موضوعات اعتباری در سال جاری اعلام کرد و گفت : اداره کل نظارت بر طرح ها و عملیات اعتباری طی روز گذشته جداولی را برای مدیریت ها ارسال کرده که حائز اهمیت اند.
وی یادآورشد: در این جداول سرمایه گذاری کل بانک بر روی طرح ها، میزان اشتغالزایی و ظرفیت ها و قابلیت های طرح های بانک، طرح هایی که در سال گذشته به بهره برداری رسیده اند و طرح هایی که در سال جاری به بهره برداری می رسند از اهمیت بیشتری برخوردارند.
مهندس ماهیکار افزود: اگر چه برای طرح های SME (بنگاه های زودبازده) در سال جاری تاکنون اعتبار لازم ابلاغ نشده است اما مدیریت های شعب بانک در استان ها از هم اکنون به مراجع برون سازمانی مانند استانداری ها اعلام کنند پس از ابلاغ مجوزهای لازم، بانک کشاورزی برای پرداخت اینگونه تسهیلات آمادگی دارد .
عضو هیئت مدیره بانک در ادامه سخنانش درباره نقدینگی مرغداران ، طرح های مربوط به دام و طیور و همچنین نوسازی و بهسازی و اعطای تسهیلات به برخی از واحدهای نیمه تمام در این صنعت، فارع التحصیلان بیکار بخش کشاورزی مطالبی را عنوان کرد.
بر اساس این گزارش ، مهندس اسماعیل بصیری مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات نیز در سخنان خود؛ توجه و تمرکز مطلوب تر مدیریت ها در اجرای مفاد بخشنامه « 1775 » اداره کل وصول مطالبات و اجراء مبنی بر تعیین تکلیف مطالبات سررسیده و معوق مدیریت های ستادی بانک در استان ها را ضروری دانست .
در بخش بعدی این نشست ، مدیران ستادی حاضردرجلسه به ارائه دستاوردها ، فعالیت ها ، اقدامات ، دغدغه ها و تنگناهای موجود در حوزه خود در بخش اعتبارات و وصول مطالبات پرداخته و سوالات و مشکلات مدیریت های تابعه خود را با مدیران عالی بانک در حوزه اعتبارات و وصول مطالبات مطرح کردند و مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات به این سوالات پاسخ داد.


قالب دلخواه شما