10000 قرارداد به ارزش 8850 میلیارد ریال در شرکت کارگزاری بانک کشاورزی منعقد شد

10000 قرارداد به ارزش 8850 میلیارد ریال در شرکت کارگزاری بانک کشاورزی منعقد شد

واحد کالای شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در سال 89 در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ، حضوری فعال و مؤثر در بورس داشت و با انعقاد بیش از 10.000 قرارداد (حدود 2 برابر تعداد قراردادها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) ارزش معاملات خود را تا 8850 میلیارد ریال افزایش داد. سود حاصل از این حجم معاملات شامل کارمزد سهم کارگزاری و همچنین نسیه فروشی بیش از20 میلیارد ریال بود.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ، وحید رجبیان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این شرکت ضمن اعلام خبر فوق به عملکرد مقایسه ای کارگزاران پرداخت و گفت :
واحد کالای شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در بین 68 کارگزار حاضر در بورس کالا در سال جاری در مجموع توانست با حجم معاملات با ارزش 8850 میلیارد ریال ارزش معاملات خود را به میزان 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد این درحالیست که با افزایش 100 درصدی تعداد کارگزاران در سال جاری (از 35 کارگزاری در سال 87 به 68 کارگزاری در سال 89 ) قاعدتاً می‌بایست سهم این شرکت از بازار کارگزاری به نصف کاهش می‌یافت درحالی‌که سهم از بازار کارگزاری 320 درصد افزایش یافت .
مدیر شرکت کارگزاری بانک کشاورزی افزود : با ورود محصولات جدید پتروشیمی به بورس و سایر کالاها ، برای بازاریابی و هدایت مشتریان ، با فعالان بازار بورس از جمله شرکت سیمان داراب ، شرکت صنایع مس ، شرکت سیمان ممتازان کرمان، اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی کشور ، شرکت بازرگانی دولتی ایران ، شرکت سیمان شاهرود و عده زیادی از مصرف‌کنندگان محصولات پتروشیمی ، فلزات و کشاورزی مذاکره و زمینه پذیرش کالاهای آنان و عرضه آن در بورس را فراهم کردیم. همچنین مجوز معاملات سیمان را اخذ کردیم به‌گونه‌ای که بین کارگزاران حاضر در بورس کالا ، صاحب اخذ بالاترین تعداد مجوز معاملات شدیم.
رجبیان در ادامه درباره معاملات آتی سکه طلا گفت :
در گروه معاملات آتی، این واحد نسبت به سایر کارگزاران عملکرد خوبی داشت و حدود 27 درصد از حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون حجم معاملات سکه بهار آزادی این شرکت 25000 قرارداد به ارزش 800 میلیارد ریال است .
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در پایان به عملکرد این شرکت از سال 83 تا 89 پرداخت و به روند رشد این شرکت و تعداد قراردادهای منعقده در بورس ، حجم معاملات در بورس و سود سالانه اشاره کرد و گفت : شرکت کارگزاری در سال 83 عملکرد بالغ بر 50 قرارداد به حجم معاملات 20 میلیارد ریال داشت ، اما در سال 89 ، رقم قراردادها به 10 هزار رسید و حجم معاملات از 8850 میلیارد ریال فراتر رفت و سود سالانه از صفر به 20 میلیارد ریال رسید.

قالب دلخواه شما