نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل بانک کشاورزی

نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل بانک کشاورزی

در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی راهکارهای تأمین اعتبارات مورد نیاز بخش کشاورزی بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،در این جلسه که با هدف بررسی راه کارها و روش های کاربردی برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی روز یکشنبه سوم بهمن ماه سال جاری در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد،ابتدا دکتر طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی به حاضرین خوشامدگفت ، سپس عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های انجام شده در بانک کشاورزی، به وضعیت کنونی بخش کشاورزی و فعالان آن اشاره کرد و ارائه روش های کاربردی برای بهبود وضعیت این بخش را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک کشاورزی با هدف رفع نارسایی ها و معضلات بخش کشاورزی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد،ابراز امیدواری کرد این مشکلات ونارسایی ها برطرف شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مفاد قانون افزایش بهره وری و همچنین قوانین برنامه پنجم راه اندازی صندوق تضمین سرمایه گذاری با هدف رفع مشکلات این حوزه امکانپذیر خواهد بود.
وی افزود: بهبود وضعیت فعالیت صندوق بیمه کشاورزی،توسعه و گسترش شعب بانک کشاورزی در مناطق روستایی و همچنین رفع مسائل مربوط به خشکسالی و وثیقه از دیگر موارد مهم در بخش کشاورزی است.
پس ازسخنان رئیس واعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دکتر طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی ضمن برشمردن مکانیزم های موجود و اصلاحات و اقدامات انجام شده، برنامه های بانک برای ارائه روش های جدید اعتبارات خرد بخش کشاورزی راتوضیح داد.
وی اصلاح نظام آبیاری وارتقائ مکانیزاسیون بخش کشاورزی را از ضرورت های کنونی بخش برشمرد و خاطر نشان کرد:ارائه راهکارهای مناسب و تغییر در شیوه های حمایت دولت در این دو زمینه نیز اهمیت ویژه ای دارد و به بهبود شرایط فعلی منجر خواهد شد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود،به تشریح عملکرد بانک طی چهار سال گذشته به ویژه اقدامات انجام شده برای حمایت کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی که ازحوادث و بلایای طبیعی دچار خسارت شدند پرداخت و افزود: علی رغم مسائل و محدویت های موجود برای مساعدت با این دسته از کشاورزان ضمن پرداخت تسهیلات مجدد،روش های مناسبی برای تعیین تکلیف وضعیت بدهی آنان بکار بسته شده است.
دکتر طالبی با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف بدهی کشاورزان و وصول مطالبات معوق،سررسید گذشته کشاورزانی که قادر به بازپرداخت بدهی خود نیستند،تصمیم گیری و ارائه راهکارهای مناسب را از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار شد.
مدیر عامل بانک کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی یکی از محورهای مهم اقتصاد کشور به شمار می آید و درصورتی که اعتبارات مورد نیاز آن همانند دیگر بخش های زیربنایی تأمین شود،مشکلات بهره برداران این بخش نیز رفع خواهد شد.
این گزارش می افزاید،بحث وتبادل نظر پیرامون موضوعاتی همچون وثایق،خشکسالی،صندوق بیمه کشاورزی و تجدید نظر در ساختار آن،مطالبات معوق،بدهی های دولت به بانک،راهکارهای مناسب برای بهبود روند پرداخت تسهیلات،تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام،و.... از دیگر محورهای این نشست بود که احمدعلی کیخا،کاظم فرهمند، عیسی جعفری،سیدعلی‌محمد بزرگواری،داود محمدجانی ،محمدرضا امیری کهنوج،سیدمحمدرضا حاجی اصغری، محمدعلی دلاور،حجت‌الله رحمانی،سید محمد سادات ابراهیمی،وکیل سپه‌اجیرلو،علی عزتی،بهمن محمدی،اقبال محمدی، قاسم محمدی،علی میرزائی فلاح‌آبادی،محمدمهدی افشاری اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی سوالات ، نظرات و پیشنهادات خودرا درباره آن ابراز نمودند و پاسخ لازم از سوی مدیران بانک کشاورزی ارائه شد.
گفتنی است در این جلسه حشمت الله نظری،مهندس داور ماهیکار، محمد حسن فروغی فراعضای هیئت مدیره،مدیران امور،و برخی از مشاوران و روسای ادارات مرکزی بانک کشاورزی نیز حضور داشتند.

قالب دلخواه شما