تفاهم 900 میلیارد تومانی بانک کشاورزی با وزارت بازرگانی جهت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی

تفاهم 900 میلیارد تومانی بانک کشاورزی با وزارت بازرگانی جهت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی

دکتر محمد طالبی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با تشریح برنامه‌های این بانک بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها از امضای تفاهم‌نامه 900 میلیارد تومانی با وزارت بازرگانی جهت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و ارائه تسهیلات با شرایط آسان به واحدهای دامداری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تشریح برنامه‌های بانک کشاورزی بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: بانک کشاورزی در راستای برنامه‌های دولت برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در چند حوزه برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و در حال اجرایی کردن است.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در اولین اقدام ذخیره‌سازی‌ کالاهای اساسی، تفاهم‌نامه‌ای بالغ بر 900 میلیارد تومان با وزارت بازرگانی منعقد شده و با معرفی وزارت بازرگانی تسهیلات به مباشرین پرداخت می‌شود.
وی افزود: این کالاها بیشتر در زمینه گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن نباتی و به ویژه موضوعات نانوایی و آرد است.
طالبی در تشریح برنامه‌ سیستم‌های حمایتی بخش کشاورزی که بعد از اجرایی شدن هدفمندی یارانه ها انجام می‌شود، گفت: بانک کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها منعقد کرده تا برای بهینه‌سازی انرژی در دامداری‌ها و مرغداری‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت بدهد.
وی افزود: این تسهیلات از نوع یارانه‌ای بوده و با بهره 4 درصد پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن هم حداقل یک سال بعد از بهره‌‌برداری انجام می‌شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی همچنین ادامه داد: برای همه دامداری‌هایی که نیازمند تجهیز هستند و میانگین نیاز آنها مشخص شده، میزان اعتبار نیز تعیین شده است.
طالبی با بیان اینکه سعی می‌شود دامداری‌ها در حداقل زمان تجهیز شوند، گفت: پرداخت اینگونه تسهیلات با حداقل شرایط انجام خواهد شد.
وی گفت: این میزان اعتبار در مرحله اول حدود 300 تا 400 میلیارد تومان خواهد بود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در تشریح تأمین اعتبار برای تهیه سوخت شناورها و موتورپمپ‌های کشاورزی گفت: با ستاد حمل‌ونقل سوخت هم قراردادی منعقد می‌شود تا برای تأمین سوخت شناورها و موتورپمپ‌های کشاورزی تسهیلات ارزان‌قیمت داده شود.
وی در خصوص نحوه اختصاص این تسهیلات گفت: همه شناورها شناسایی شده و براساس نیاز به آنها تسهیلات داده می‌شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: برای تأمین تلیسه‌های مورد نیاز دامداری‌های سنتی هم تسهیلات کوتاه‌مدت و بلندمدت داده می‌شود تا بدین وسیله به افزایش میزان تولید گوشت کشور کمک شود.
طالبی تصریح کرد: اگر برخی از این قراردادها برای پرداخت تسهیلات در حال حاضر هم اجرایی می‌شود اما بعد از هدفمندی یارانه‌ها با شرایط جدیدتری پرداخت خواهد شد.
وی گفت: چارچوب همه قراردادها آماده است و به محض اعلام اجرای هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت برای اجرا به کل کشور ابلاغ می‌شود.
طالبی پیش‌بینی کرد: همه این قراردادها در کمتر از یک ماه آینده در کشور اجرایی شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: این قراردادها همگی در راستای قانون هدفمندی یارانه‌ها است و اجرای آن به تأثیر مثبت این قانون کمک خواهد کرد.

قالب دلخواه شما