آغاز به کار«شرکت گسترش فناوری های نوین کشاورز» بانک کشاورزی

آغاز به کار«شرکت گسترش فناوری های نوین کشاورز» بانک کشاورزی

شرکت گسترش فناوری های نوین کشاورز وابسته به بانک کشاورزی،به طور رسمی در حوزه فناوری اطلاعات(IT) آغاز به کارکرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،در مراسمی که صبح روز پنجشنبه دوم دی ماه با حضور دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل،حشمت الله نظری،مهندس داور ماهیکار و محمد حسن فروغی فر اعضای هیئت مدیره،مدیران امور،مشاوران و همچنین روسا،معاونان و کارکنان حوزه رایانه ای وبانکداری الکترونیک این بانک حضور داشتند، فعالیت رسمی این شرکت شروع شد.
بر اساس این گزارش، دکتر محمد طالبی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های تمامی کارکنان حوزه رایانه ای و بانکداری الکترونیک،ایجاد شرکت گسترش فناوری های نوین کشاورز را فرصتی مناسب برای شکوفایی و به ثمر رسیدن استعدادهای موجود در حوزه فناوری اطلاعات این بانک دانست و افزود: این شرکت مسیر جدیدی را در حوزه (IT) بانک کشاورزی ایجاد خواهد کرد که دغدغه های موجود در اجرای مأموریت های این بانک را نیز برطرف خواهد کرد.
مدیرعامل بانک کشاورزی سرعت،دقت،صرفه جویی در هزینه ها را از مهم ترین انتظارات از این شرکت برشمرد و تأکید کرد، شرکت گسترش فناوری های نوین کشاورز باید به سویی حرکت کند تا ضمن رشد وتعالی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات بانک،یکی از محورهای بانکداری متمرکز(Core Banking)کشور باشد.
براساس این گزارش،حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی نیز در سخنرانی خود با اشاره به سیر تکوینی و تکمیلی فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی در کشور ، ضرورت های ایجاد این شرکت را تشریح وخاطر نشان کرد، در حال حاضر تأمین نیازهای نرم افزاری بانکداری الکترونیک یکی از نیازهای ضروری کشور به شمار می آید و بانک کشاورزی با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و باتجربه در حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، می تواند از طریق شرکت مذکور، نیازهای نرم افزاری سایر بانک ها رانیز تأمین کند.
وی در تبیین دیگر اهداف شرکت گسترش فناوری های نوین کشاورز، به اقدامات انجام شده در سطح جهانی و داخلی اشاره و تصریح کرد: با تلاش های انجام شده در سال های گذشته نرم افزارهای مورد نیاز بانک عملیاتی شدند اما برای اینکه بتوانیم لحظه ای،باسرعت و به موقع عمل کنیم و از سوی دیگر با محدودیت زمان مقابله کنیم،به چنین شرکتی نیاز داشتیم.
نظری افزود: این شرکت برای پیشرفت و تأمین نیازهای پیش روی بانک تأسیس شده است و قابلیت آن را دارد تا در آینده به بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری کشور مبدل شود.
محمد حسن فروغی فر دیگر عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم، تأسیس این شرکت را تلاشی برنامه ریزی شده در حوزه فناوری اطلاعات این بانک قلمداد کرد و افزود:فقط روز گذشته حدود 6 میلیون تراکنش در سامانه مهر گستر بانک ثبت شد و بهبود بخشیدن به سرعت ودقت در انجام امور این حوزه  اهمیت ویژه ای دارد.
فروغی فر با تأکید بر اینکه بخش فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی از فرآیندهایی که حرکت آن را کند می کند باید خارج شود یادآورشد، این شرکت با هدف اصلاح فرآیند های موجود تأسیس شده است تا با همدلی و مشارکت کارکنان از ظرفیت های موجود به نفع بانک و کشور استفاده شود.
این گزارش می افزاید، منوچهر حیاتی مدیر امور سرمایه انسانی بانک کشاورزی به همراه رئیس،معاون و یکی از کارشناسان اداره کل سازمان و بهبود روش های این بانک نیز طی سخنانی مطالعات اولیه و چگونگی تدوین ساختار سازمانی شرکت تازه تأسیس گسترش فناوری های نوین را برای کارکنان حوزه رایانه ای و بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی تشریح کردند و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور آنان برگزار شد.




قالب دلخواه شما