عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی:حوزه پشتیبانی وتدارکات نقش حیاتی در فعالیت های سازمان دارد

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی:حوزه پشتیبانی وتدارکات نقش حیاتی در فعالیت های سازمان دارد

مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: نقش حوزه پشتیبانی وتدارکات در سازمان همانند نقش قلب در وجود یک موجود زنده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان مازندران ،ماهیکار که روز پنجشنبه بیست ویکم بهمن ماه در دومین روز از همایش آموزشی راهبردهای قانون مناقصات در این بانک سخن می گفت،ضمن اعلام مطلب فوق هدف اساسی از هر فعالیت اقتصادی را سود آوری دانست وافزود:دستیابی به این هدف نیازمند عواملی است که موجب حرکت وپویایی واحد اقتصادی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرمایه،مدیریت،مکانیزاسیون،نیروی انسانی ومواد اولیه جزو عوامل فیزیکی این موضوع هستند اظهار داشت:آرایش این عوامل در کنار یکدیگر در حیات سازمان نقش بسزایی دارند.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی با اشاره به نقشی که مواد اولیه برای حرکت در سازمان ها ایفا می کند،افزود: تهیه مواد اولیه در زمان،مکان،مقدار و باکیفیت و قیمت مناسب از نکات ضروری در حوزه تدارکات و پشتیبانی است.
وی تصریح کرد:تهیه کالاهای مورد نیاز سازمان در کوتاه ترین زمان ممکن،حفظ ونگهداری و تحویل به موقع به واحدها و همچنین کنترل های مالی و جنسی و نظارت بر موجودی کالا وحسابداری جنسی در حوزه پشتیبانی از مهمترین وظایف به شمار می آید.
ماهیکار در بخش دیگری از سخنان خود،مفهوم عملی مدیریت پشتیبانی را تشریح کرد و گفت: در این حوزه باید منابع مورد نیاز را تهیه و به موقع در اختیار واحدها قرارداد و به منظور جلوگیری از رکود سرمایه با برنامه ریزی صحیح منابع را به جا و به مقدار نیاز تهیه و تامین کرد .
وی ضمن قدردانی از تلاش مجموعه کارکنان ماهر و باتجربه حوزه پشتیبانی و تدارکات بانک کشاورزی در سطح اداره مرکزی و مدیریت ها که بستری را برای تأمین نیاز واحدهای بانک با قیمت و کیفیت مناسب فراهم کرده اند، نکاتی را در خصوص وظایف متصور در این حوزه چون نظارت بر جابه جایی اموال،واگذاری امور به بخش خصوصی،تعیین تکلیف املاک مازاد و ایجاد بانک اطلاعاتی برای آنها، نحوه نگهداری املاک بانک،رعایت اصول ایمنی انبار، نظارت بر عملیات انباری(ورود،خروج،موجودی)تعمیر ونگهداری ساختمان ها و تأسیسات،تهیه انواع بیمه های مورد نیاز و ... بیان کرد و دقت در این قبیل از موارد را خواستار شد.
براساس این گزارش، همایش آموزش راهبردهای قانون مناقصات در بانک کشاورزی،با حضور مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره،تیمور غفاری و سید حسین رضوی مدیران امور پشتیبانی و تدارکات و نظارت و بازرسی،فریدون یعقوب بیگی، محمدآریا،محمدرضا تکلو،محمد شیخ زین الدین و عبدالله سلیمانی روسای ادارات کل خدمات پشتیبانی، حقوقی، بازرسی وحسابرسی،مهندسی ساختمان و تأسیسات و روابط عمومی و همچنین مدیران گروه های مالی اداری،پشتیبانی و بازرسی وحسابرسی استان ها و کارشناسان حوزه پشتبانی و تدارکات بیستم وبیست ویکم بهمن ماه در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد و تبیین قوانین مناقصات توسط مدیر اجرایی پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات و جلسه پرسش وپاسخ از دیگر برنامه های این همایش دو روزه بود.

قالب دلخواه شما