مدیر عامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: پیش‌بینی رفع مشکل وثیقه وام کشاورزان در برنامه پنجم

مدیر عامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: پیش‌بینی رفع مشکل وثیقه وام کشاورزان در برنامه پنجم

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: اگرچه ضمانت و پرداخت وام کشاورزان با سندهای یک برگی در حال حاضر امکانپذیر است اما رفع نهایی این مشکل در برنامه پنجم پیش‌بینی شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص مشکلات کشاورزان در ارائه وثیقه بانکی برای دریافت وام اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت تا سقف 20 میلیون تومان وام برای کشاورزان به صورت ضمانتی انجام می‌شود و نیاز به ارائه وثیقه نیست و کشاورزان دیگر می‌توانند ضامن باشند.
مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان این که با انجام  این کار بخش زیادی از مشکلات کشاورزان رفع می‌شود، افزود: کشاورزان دارای زمین‌های مشاع یا کشاورزانی که زمین‌هایشان جزو زمین‌های واگذاری است که سند بنامشان صادر نشده است طبق بخشنامه‌ای که به تازگی صادر شده است در صورتی که مشکل قانونی نداشته باشد برای ضمانت وام مشکلی نخواهند داشت.
به گفته مدیر عامل بانک کشاورزی در برنامه پنجم هم مشکلات این موارد پیش‌بینی شده است تا لایحه و قانونی وضع شود تا کشاورزان زمان دریافت وام از لحاظ اینکه زمین‌های کشاورزی شان به عنوان وثیقه بانکی پذیرفته شود مشکلی نباشد.
دکتر طالبی تاکید کرد: شرایط و نحوه اجرای این طرح به زودی به کمیسیون کشاورزی ارائه خواهد شد.
وی در مورد مشکلات زمین‌های کشاورزی قولنامه‌ای گفت: اگرچه سند‌های یک برگی از سوی بانک به عنوان ضمانت و دریافت وام پذیرفته می‌شود اما نباید این موضوع بهانه‌ای برای به تأخیر انداختن ثبت و صدور سند زمین‌های کشاورزی باشد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاههای ذیربط و سازمان اسناد و املاک باید سند در اختیار کشاورزان قرار دهند، تصریح کرد: اگر بانک کشاورزی هم در این زمینه با کشاورزان مدارا کند بالاخره باید این مشکل به طور اساسی رفع شود.


قالب دلخواه شما