تسهیلات جدید بانک کشاورزی برای تولید ماهیان خاویاری

تسهیلات جدید بانک کشاورزی برای تولید ماهیان خاویاری

مدیرعامل بانک کشاورزی از تفاهم جدید این بانک با سازمان شیلات برای تولید ماهیان خاویاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر محمد طالبی در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در شیلات گفت:‌ شیلات سهم بسیار خوبی در اقتصاد کشور دارد که نتیجه زحمت فعالان بخش خصوصی است‌، بانک کشاورزی هم برای حمایت از تولید آبزی پروری آمادگی کامل دارد.
مدیر عامل بانک کشاورزی سیاست‌های اصل 44 را نقطه عطف در رشد عرصه‌های اقتصادی دانست و گفت: برای موفقیت بیشتر باید الزامات مربوط به واگذاری‌ها را آماده کنیم.
وی آب را به عنوان محدودیت در بخش شیلات یاد کرد و گفت: در صورتی که تولیدکنندگان این بخش با اجرای سیستم‌های نوین در راستای کاهش مصرف آب تلاش کنند، بانک کشاورزی نیز در این زمینه تسهیلات لازم در اختیار خواهد گذاشت.
وی همچنین با اعلام اینکه بانک کشاورزی آماده ارائه تسهیلات برای پرورش آبزی‌پروری است، گفت: در حال حاضر روش‌های مختلف پرورش با سازه خاکی، بتنی و در قفس وجود دارد و با توجه به مرز آبی زیادی که در کشور ما وجود دارد پرورش ماهی می‌تواند برای کشور بسیار ارزشمند باشد.
دکتر طالبی همچنین از تفاهم بانک کشاورزی با سازمان شیلات در زمینه ارائه تسهیلات به صید در آب‌های دور خبر داد و گفت: اگر چه در این بخش توجه کافی نشده اما بانک کشاورزی آماده است تا پرورش ماهی در قفس را که میزان سرمایه‌گذاری، چارچوب‌ها، اعداد و ارقام آن مشخص شده است در اختیار بخش شیلات قرار دهد.
دکتر طالبی از اعلام آمادگی این بانک برای اعطای تسهیلات به پرورش ماهی خاویاری با هدف تولید گوشت و خاویار خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ماهیان خاویاری دیربازده هستند باید همواره اعتبار لازم به آنها تزریق شود که در این مورد با سازمان شیلات به تفاهم رسیده‌ایم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حمایت دولت می‌تواند در کنار آورده مالی بخش خصوصی بانک را در اعطای تسهیلات دلگرم‌تر کند به ویژه اینکه تولید ماهی خاویاری به زمان طولانی نیازمند است.
دکتر طالبی با اعلام اینکه از سوی بیمه بسته‌های خاصی برای ماهیان خاویاری در نظر گرفته شده است، گفت: اما این موضوع نمی‌تواند از اهمیت حمایت دولت در تولید ماهیان خاویاری بکاهد.
رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه باید در بخش صید ماهی در آب‌های دور سرمایه‌گذاری شود، گفت: با اعتبار 30 میلیارد تومان کشتی پارسیان شیلا در حال آماده سازی است تا برای صید در آب‌های دور فرستاده شود.
دکتر طالبی در خصوص پرورش میگو گفت:‌ با تلاش‌هایی که انجام شده بدهی پرورش دهندگان میگو برطرف می‌شود اما در حال حاضر 7 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در کشور وجوددارد که تنها از 4 هزار هکتار آن بهره‌برداری می‌شود بنابراین نیاز است از 3 هزار هکتار باقیمانده در پرورش ماهی استفاده شود.

قالب دلخواه شما