عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: سرعت در انتقال اطلاعات و اخبار مهم ترین وظیفه روابط عمومی است

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی: سرعت در انتقال اطلاعات و اخبار مهم ترین وظیفه روابط عمومی است

در دنیای امروز و یا در عصر دانش و فناوری اطلاعات ، مهم ترین وظیفه و نقش روابط عمومی به عنوان حلقه ارتباطی میان مخاطبان بیرونی ودرون سازمان سرعت در انتقال اخبار و اطلاعات است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، مهندس داور ماهیکار عضو هیئت مدیره این بانک که روز چهار شنبه یازدهم اسفندماه سال جاری در نخستین روز از همایش کارشناسان روابط عمومی بانک کشاورزی سخن می گفت،ضمن اعلام مطلب فوق به سیر تاریخی ظهور و رشد روابط عمومی در کشور اشاره کرد و افزود: روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی باید موثر و قدرتمند ظاهر شود.
وی با بیان اینکه خبر و انتشار آن به عنوان یکی از مهم ترین کارکردهای روابط عمومی به شمار می آید، بر ایفای این نقش تأکید کرد و گفت:از آنجا که تشکیل دولت الکترونیک یکی از ضرورت های جامعه امروز است، برای بهبود ارتباط دوسویه با مخاطبان روابط عمومی الکترونیک نیز باید نهادینه شود.
مهندس ماهیکار در تشریح تفاوت روابط عمومی سنتی با الکترونیک اظهار داشت: از لحاظ مفهومی تفاوتی وجود ندارد اما به لحاظ شکلی، سرعت در انتقال پیام ها و اطلاعات،اطلاع رسانی لحظه ای و شبانه روزی،کاهش حجم نامه های اداری،کاهش هزینه های تبلیغات،امکان ایجاد ارتباط دوطرفه و ... از مهم ترین مزیت های روابط عمومی الکترونیکی است.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در ادامه سخنانش اضافه کرد: اراده و نیت برای انجام کار،هدف گذاری در برنامه ها،برنامه ریزی، بومی سازی اقدامات،ارزیابی و بازخورد پیام ها،اصلاح اشتباهات،تعادل در برنامه ها،استفاده از ابزار موثر برای انتقال پیام،نشاط،یادگیری و دوری از غرور جزو عواملی هستند که در ایفای مناسب نقش روابط عمومی تأثیر می گذارند.
مهندس ماهیکار بر توجه به رهنمود های اخلاقی در حوزه روابط عمومی تأکید و تصریح کرد:صداقت،انصاف و عدل،مسئولیت پذیری،رازداری و امانت داری باید سرلوحه فعالیت های کارکنان حوزه روابط عمومی قرار گیرد.
وی درخاتمه سخنانش با تأکید دوباره بر نقش موثر روابط عمومی در اداره مرکزی و استان ها، متذکر شد: کارشناسان روابط عمومی استان ها باید علاوه بر آگاهی از عملکرد شعب نسبت به اطلاع رسانی این عملکرد به ویژه در سطح مقامات استانی اقدام کنند ضمن اینکه آگاهی از نظرات مشتریان و کارکنان،روش رقبا در عرصه روابط عمومی، شرایط حاکم بر استان هاو همچنین بودجه،نظرسنجی،حضور درمحافل و نمایشگاه های تخصصی از دیگر موارد قابل توجه و ضروری در این حوزه است.




قالب دلخواه شما