دکتر طالبی: کارت اعتباری ، حرکت رو به جلویی را نوید می دهد

دکتر طالبی: کارت اعتباری ، حرکت رو به جلویی را نوید می دهد

نشست هم‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خریداعتباری (میزان یک) روز شانزدهم اسفند در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی ،در این جلسه که با حضور معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهوری ،وزیر بازرگانی ،وزیر تحقیقات و فن‌آوری اطلاعات و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد ،معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور به تصویب کاهش نرخ سود بانکی در جلسه آینده شورای پول و اعتبار اشاره کرد و افزود : کاهش قیمت تمام شده از دیگر دستاوردهای این طرح در سال آینده است .
براساس این گزارش ،دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز، به خدمات بانک کشاورزی اشاره کرد و از توانمندی‌های بانکداری الکترونیک این بانک در اجرای طرح خرید ‌اعتباری سخن گفت و افزود: امروز شاهد رویداد بزرگی در کشور هستیم و معرفی کارت اعتباری به عنوان حلقه مفقوده در اقتصاد ما ، حرکت روبه جلویی را نوید می‌دهد.
وی ادامه داد:‌ در سال 85 تعداد خودپردازهای کشور 4458 بود که امروز به 19 هزار و 886 دستگاه رسیده و تعداد پوزها هم در کشور 68 هزار و 532 دستگاه بود که امروز به یک میلیون و 412 هزار و 284 دستگاه رسیده است. همچنین در سال 85 کل پایانه‌های شعبی 11 هزار و 268 بود که امروز به 41 هزار و 855 مورد رسیده که مقایسه این آمار تصویر خوبی از زیرساخت ها نشان می‌دهد.
دکتر طالبی با بیان این‌که نظام مشتری مداری تحول اساسی یافته و این زیرساخت‌ها فرصتی در حوزه تجارت و تولید است گفت:‌ امروز معرفی کارت اعتباری یکی از علائم استفاده از این فرصت‌هاست و برای بهره‌مندی از این فرصت‌ها یکی از نیازهای مهم آن است که سازمان‌های متولی اصلی نسبت به این زیرساخت‌ها شناخت پیدا کرده و استفاده کنند.
وی به مدیریت نقدینگی در کشور اشاره کرد و گفت: منابع مالی در کشور محدود است که دلایل متعددی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها مدیریت نقدینگی بین واحدهای اقتصادی است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: روش‌های موجود به صورت مجزا از هم و به طرق مختلف از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و برای یک موضوع باید چند بار تسهیلات بپردازیم. این باعث می‌شود که از منابع به خوبی استفاده نشود و این کارت اعتباری به بهبود مدیریت نقدینگی در کشور کمک می‌کند.
وی ادامه داد:‌ ما به عنوان بانک کشاورزی تلاش لازم را انجام داده و انجام خواهیم داد که امیدواریم این موضوع به تولید و اشتغال کشور کمک کند.
این گزارش می‌افزاید ،بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل و همکار طرح ملی خرید اعتباری (میزان یک) معرفی شد. همچنین بانک‌های کشور آمادگی خود را برای همکاری در این طرح اعلام کردند.

قالب دلخواه شما