دکتر طالبی در دیدار نوروزی با کارکنان: سال 1389 نقطه عطفی در تاریخ بانک کشاورزی است

دکتر طالبی در دیدار نوروزی با کارکنان: سال 1389 نقطه عطفی در تاریخ بانک کشاورزی است

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: سال 1389 یکی از سال‌هایی است که در حافظه تاریخی بانک کشاورزی باقی می‌ماند و نقطه عطفی در تاریخ این بانک خواهد شد .
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی که روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه سال جاری در دیدار نوروزی با کارکنان ادارات مرکزی این بانک سخن می‌گفت،ضمن اعلام مطلب فوق افزایش سرمایه 3 هزار میلیارد تومانی،اتصال بانک اطلاعاتی سامانه مهرگستر به سوئیچ شبکه شتاب، اجرای موفق وظایف بانک در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را از مهم‌ترین اقدامات بانک کشاورزی در سال گذشته برشمرد .
وی با اشاره به آغاز فعالیت کانون‌های ارزیابی شایستگی، این اقدام را موفقیتی مهم در سال گذشته و نقطه عطفی در اجرای دقیق نظام شایسته سالاری و مدیریت سرمایه انسانی دانست و افزود:تجربه موفق تفویض اختیار به مدیریت های شعب استان‌ها به ویژه در اجرای بخشنامه 17555 ، هویت بخشی این مدیریت ها را به دنبال داشته است .
مدیرعامل بانک کشاورزی یادآور شد:راه‌اندازی سامانه های الکترونیکی مشتریان هدف، سیستم الکترونیکی بیمه محصولات کشاورزی(سابکا)،مدیریت رایانه ای اعطای تسهیلات(مرآت) و همچنین سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سامانه اعتبار سنجی مشتریان اعتبارات خرد از تجارب موفق بانک کشاورزی طی سال گذشته به شمار می‌آید.
دکتر طالبی با اشاره به راه‌اندازی شرکت گسترش فناوری های نوین کشاورز و همچنین مؤسسه خدمات مدیریت وحسابرسی بصیر اندیش،تأسیس این شرکت ها را رویدادی مهم در حوزه های مدیریت IT و نظارت و بازرسی معرفی کرد .وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های به دست آمده این بانک در زمینه ارتقای سطح بین‌المللی، تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی، حل مشکلات حقوقی ارتهان اراضی واگذاری دولت با استفاده از قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای نظارت بر طرح ها با استفاده از سیستم مکانیزه نظارت بر طرح ها، تعیین تکلیف اموال تملیکی و ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در حوزه وصول مطالبات در سال 89 اشاره کرد .
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به استقلال نسبی مدیریت شعب این بانک در تهران بزرگ در سال 89، ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز از ظرفیت‌های این منطقه برای خدمت‌رسانی به بخش کشاورزی به نحوه مناسبی استفاده شود.
دکتر طالبی افزود : سال 1390 از سوی مقام معظم رهبری «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری شده است و ما به عنوان تنها نهاد تخصصی مالی در بخش کشاورزی وظیفه داریم به این موضوع بیشتر فکرکنیم تا نقش و جایگاه خود را بیابیم.
وی با اشاره به عملکرد بانک کشاورزی در سال‌های گذشته(اصلاح الگوی مصرف، نوآوری و شکوفایی ، همت مضاعف و کار مضاعف،و...) ابراز امیدواری کرد عملکرد این بانک در سال جهاد اقتصادی نیز در رشد و تعالی بخش کشاورزی اثرگذار باشد .
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه از دیدگاه مدیریتی سطح شعارهای سالانه از راهبردها بالاتر است، موضوع جهاد اقتصادی را یک دغدغه ملی دانست و افزود: اکثر موفقیت‌های به‌دست‌آمده در زمینه‌های اقتصاد و سیاست خارجی از درک مردم نسبت به این شعارها ناشی شده است .
دکتر طالبی اقتصاد کشور را در مقطع کنونی به دلیل ظرفیت‌های موجود دربخش اقتصاد به ویژه موقعیت جغرافیایی، نفت و گاز و معادن ، کشاورزی، نیروی جوان،دسترسی به بازار هدف، پیشرو بودن در علوم خاص و… یک اقتصاد نوظهور دانست و گفت: کشورهایی که در این مرحله از اقتصاد قرار می‌گیرند درصدد بهره‌برداری از آن برمی‌آیند و از سوی دیگر فرصتی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از این فرصت ها به دلیل محدودیت آن و همچنین مطرح شدن اقتصادهای جدید در سطح اقتصاد جهانی تصریح کرد:جهاد اقتصادی مسیری است که اگر حرکت فعالان اقتصادی با آن همسو ‌باشد، می‌تواند این فرصت‌ها را بالفعل کند .
وی با بیان اینکه یکی از الزامات جهاد اقتصادی مدیریت جهادی است گفت:زمان،مکان و تقسیم وظایف در مدیریت جهادی عوامل محدودکننده نیستند و در این نظام مدیریتی اهداف با سرعت بیشتری تحقق می‌یابد،کارآفرینی و کارآفرینان مورد توجه قرار می‌گیرند، مردم محوری حاکم است و بهانه ای به عنوان پول وجود ندارد .
دکتر طالبی در بیان نقش و مأموریت بانک کشاورزی در سال جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد :«نظام مالی» و «فناوری و مدیریت» در جهاد اقتصادی نقش مهمی ایفا می کنند و این بانک به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای از یک سو، و مأموریت مهمی که در بخش کشاورزی به عهده دارد از سوی دیگر، مخاطب مهمی برای جهاداقتصادی به شمار می‌آید .
مدیرعامل بانک کشاورزی؛افزایش راندمان برداشت ، بهره‌برداری از ظرفیت‌های بلا استفاده در صنایع غذایی و تبدیلی، مدیریت منابع آب،افزایش سطح مکانیزاسیون و یکپارچه سازی اراضی خرد را از مهم‌ترین فعالیت‌های همسو با جهاد اقتصادی دانست و گفت: این بانک همانند سال‌های گذشته آماده اجرای وظایف خود در سال جهاد اقتصادی است .
دکتر طالبی در خاتمه سخنانش اصلاح مدیریت اعتبارات خرد ، افزایش رقابت پذیری شعب و حرکت شعبه به شعبه، افزایش استقلال و سطح اختیارات مدیریت‌های شعب متناسب با سطح اختیارات قبلی، تحقق شعار«بانک کشاورزی بانک همه مردم ایران» از طریق افزایش سطح پوشش مشتریان و همچنین قدردانی از کارکنان متناسب با عملکرد شعبه را از مهم‌ترین اولویت‌های این بانک در سال 1390 برشمرد و ابراز امیدواری کرد در این سال اهدافی که برای بانک کشاورزی ترسیم شده است تحقق یابند.









قالب دلخواه شما