پرداخت بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان همدان در سال گذشته

پرداخت بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان همدان در سال گذشته

بانک کشاورزی استان همدان در سال گذشته بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است .
مهندس علی اصغر محمدی مدیر شعب بانک دراستان همدان با بیان مطلب فوق به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت استان همدان پرداخت و گفت :
بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی بخش کشاورزی ، بازوی توانمند دولت در فراهم نمودن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر در روستاها ، ارتقای سطح درآمد و برخورداری کشاورزان ، افزایش تولیدات کشاورزی ، حمایت از صنایع تولیدی و تبدیلی کشاورزی ، توسعه صنایع کوچک و سنتی در مناطق روستایی و در نهایت استقلال غذایی و شکوفا کردن اقتصاد کشور است .
وی افزود : استان همدان به لحاظ شرایط آب و هوایی از شرایط مساعدی برای کشاورزی برخوردار است و بانک کشاورزی با دارا بودن 50 شعبه با پراکندگی مناسب جغرافیایی در حال ارائه پیشرفته ترین خدمات بانکی به عموم مردم خصوصاً کشاورزان و روستائیان عزیز است .
محمدی از تخصیص بیش از 95 درصدی منابع داخلی بانک به بخش کشاورزی و فعالیتهای وابسته خبر داد و گفت: در سال 89 بیش از 2376 میلیارد ریال تسهیلات به قریب 40.000 نفر از کشاورزان و دامداران پرداخت شده است که از این مبلغ 1936 میلیارد ریال به تسهیلات غیرتکلیفی ، 58 میلیارد ریال به تسهیلات تکلیفی و 383 میلیارد ریال به تسهیلات وجوه اداره شده مربوط می شود .
وی از رشد 142 درصدی پرداخت تسهیلات در سال 89 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت علیرغم محدودیت منابع بیش از 17 درصد کل تسهیلات پرداختی سیستم بانکی استان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی با اشاره به نامگذاری سال 89 بعنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: بانک کشاورزی در راستای سیاستهای کلان کشور اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب طرحهای بنگاههای زودبازده کرده است و از سال 85 الی پایان سال 89 تعداد 4766 طرح به مبلغ 1493 میلیارد ریال عقد قرارداد و از این مبلغ بیش از 1419 میلیارد ریال پرداخت و برای 13381 نفر در سطح استان ایجاد شغل شده است.
وی با اعلام اینکه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت : یکی از مخاطبان اصلی جهاداقتصادی بخش کشاورزی است و بانک کشاورزی نیز در راستای سیاستهای دولت محترم با اختصاص 657 میلیارد ریال در قالب 1930 طرح ، 28600 هکتار از اراضی مزروعی و باغات استان را از سال 82 تا پایان سال 89 تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار داده است .
وی برقی کردن چاههای کشاورزی را از اولویت های این بانک دانست و اظهار داشت: از سال 80 تا پایان اسفند 1389 ، تعداد 2340 فقره تسهیلات به مبلغ 144 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است . وی همچنین کشتارگاه صنعتی زاگرس دام نهاوند،شرکت تولید قارچ نگین پروران اکباتان ،گاوداری شیری خزل دوش گردیان ،مرغداری 30000قطعه ای بهمنیاروشرکت تولید سموم دفع آفات نباتی واستریوشان ماد را ازجمله طرحهایی معرفی کرد که در سال 89با کمک بانک کشاورزی استان به بهره برداری رسیده است .

وی افزود : بانک کشاورزی استان همدان برای تسهیل در امر ازدواج و احیای سنت رسول گرامی اسلام ، از ابتدای راه اندازی سامانه ازدواج بانک مرکزی تعداد 7673 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 153 میلیارد ریال به جوانان استان پرداخت کرده است که از این تعداد 4875 فقره تسهیلات مربوط به سال 89 است و از این حیث بانک کشاورزی رتبه دوم استان را در بین بانکهای استان داراست .
مهندس محمدی با اشاره به نقش ارزنده و حمایتی صندوق بیمه کشاورزی در ارتقاء سطح زندگی و بهبود وضعیت کشاورزان و همینطور پایین آوردن ریسک سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت :
در سال زراعی 90 – 89 با بیش از 81500 نفر از کشاورزان بعنوان بیمه گذار فعالیتهای زراعت ، باغات ، مراتع ، دام سبک و سنگین و طیور عقد قرارداد شده که در زمینه زراعت ، باغات و مراتع سطحی معادل 320 هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است و از این حیث استان همدان رتبه چهارم کشور را داراست مضافاً اینکه به لحاظ صدور بیمه نامه الکترونیکی استان همدان رتبه اول کشور را دارد .
وی تعداد محصولات زیر پوشش بیمه را بیش از 105 محصول در کشور و 70 محصول در استان اعلام کرد و گفت: گندم و جوآبی و دیم ، سیب زمینی ، پیاز ، آفتابگردان ، ذرت دانه ای و علوفه ای ، چغندرقند ، کلزا ، حبوبات ، بادام بذری و پیوندی ، سیب درختی ، زردآلو ، انگور ، هلو ، شلیل ، آلو ، گردو ، دام سبک و سنگین و انواع طیور زیر پوشش بیمه قرار دارند .
مهندس محمدی صندوق بیمه کشاورزی را حامی بهره برداران بخش کشاورزی در برابر عوامل قهری و خسارت های ناشی از عوامل طبیعی دانست و بیان کرد: در سال زراعی 89 – 88 بالغ بر 60 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است .
وی توجه به درخواست های مردمی طی سه دوره سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و درخواست واصله از سوی سایر ارگانها و نهادها را خاطرنشان کرد و گفت: در این زمینه در مجموع بیش از 22700 نامه وصول شده است که بیش از 19 هزار نامه یعنی بیش از 85% آنها مورد اقدام قرار گرفته است .
وی رعایت منشور اخلاقی ، ارزش آفرینی برای مشتریان ، وظیفه شناسی و آراستگی ، صداقت و امانتداری ، نظم و انضباط اداری و داشتن صبرو حوصله را اولویت اصلی همکاران شعب دانست و اظهار داشت: رشد 103 درصدی سپرده های مردمی و کاهش 4 درصد ریسک اعتباری نشان از اعتماد و اطمینان مردم به بانک کشاورزی است .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در عرصه بانکداری و پیشرفت بانکداری الکترونیک در بانک کشاورزی گفت : 50 شعبه در اقصی نقاط استان مشغول خدمت رسانی هستند که تمامی این 50 شعبه مجهز به سیستم مهرگستر هستند .وی نصب 34 دستگاه خودپرداز در شعب این بانک را خاطر نشان کرد و افزود: در حال حاضر 2850 دستگاه POS نیز در فروشگاههای مختلف نصب و راه اندازی شده است .

وی تعداد کارتهای صادره بانکی را توسط شعب این استان بیش از 295000 عدد اعلام کرد و گفـــت در سال گذشته تراکنش های انجام گرفته به بیش از 170000 مورد رسیده است .
مهندس محمدی در پایان گفت: با توجه به نزولات آسمانی و همچنین سطح زیر کشت محصولات ، امسال سال پرباری برای بخش کشاورزی خواهد بود و امیدوارم اقتصاد کشاورزی در مقایسه با سایر صنوف از جایگاه بهتری برخوردار شود .

قالب دلخواه شما