دکتر طالبی:ریسک اعتباری بانک کشاورزی در سال 89 کاهش قابل ملاحظه ای داشت

دکتر طالبی:ریسک اعتباری بانک کشاورزی در سال 89 کاهش قابل ملاحظه ای داشت

دکتر محمد طالبی مدیر عامل بانک کشاورزی گفت:با اراده جمعی و تلاش کارکنان، روند وصول مطالبات این بانک در سال 89 رضایت بخش بود و کاهش ریسک اعتباری را به دنبال داشت.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی،دکتر طالبی روز پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری که از طریق ارتباط زنده تصویری با شرکت کنندگان در چهارمین همایش سراسری وصول مطالبات این بانک سخن می گفت،با اعلام مطلب فوق روند وصول مطالبات بانک کشاورزی در سال 89 را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ریسک اعتباری این بانک کاهش قابل ملاحظه ای داشته و انتظار می رود این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.
وی با اعلام اینکه در بیش از 500شعبه بانک کشاورزی وضعیت ریسک اعتباری به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شده است یادآور شد:زنجیره ای از اقدامات در سال گذشته موجب شد عملکرد قابل قبولی در حوزه وصول مطالبات این بانک ارائه شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی،خط مشی،بخشنامه ها و آئین نامه های مناسب را به عنوان اولین و مهم ترین حلقه این زنجیره دانست که بستر مناسبی را برای وصول بهتر د ر سال 89 فراهم کرد.
دکتر طالبی برنامه‌ ریزی دقیق و واقع گرایانه، پیگیری نظام مندو همچنین بازنگری در روش های موجود را از دیگر حلقه های زنجیره اقدامات سال گذشته در امر وصول معرفی و تصریح کرد: با انعطاف پذیری در برنامه‌ها،ارائه روش های جدید و ارتباط مستمر و دقیق با مدیریت ها مشکلات این حوزه بررسی و برای رفع آن راهکارهای مناسبی ارائه شد.
وی در تبیین دیگر حلقه های زنجیره اقدامات انجام شده خاطر نشان کرد:تغییر نگرش نسبت به بدهکاران و نگرش احیای مطالبات از طریق تعیین تکلیف طرح ها، جزو حرکت های ویژه ای بود که در سال گذشته انجام شد.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی با تاکید بر نهادینه شدن و تقویت این روشهای ویژه برای ادامه مسیر ابراز امیدواری کرد: در سال جاری نیز به ریسک اعتباری متعادل و معقول دست یابیم.
دکتر طالبی ابتکارات مدیران استان ها ،مسئولان وصول و روسای شعب را به عنوان آخرین حلقه زنجیره اقدامات سال 89 در حوزه وصول مطالبات بانک کشاورزی معرفی و تصریح کرد: ابتکارات فردی در مواجهه با بدهکاران عامل تعیین کننده ای است که می تواند راهنمای راه باشد .
وی با اشاره به اینکه موفقیت در گرو یافتن کلید آن و انجام اقدامات در راستای آن است افزود :آرامش ، احترام و باور متقابل با مشتری نقش بسزایی در وصول مطالبات دارد.
دکتر طالبی گفت: بانکی موفق است که نگاهی واحد به تمام مشتریان اعم از تسهیلات گیرنده ،سپرده‌گذار و... داشته باشد. بنابراین در حرکت جدید برای وصول مطالبات باید مشتری محور امور باشد و بجای واژه بدهکار، از واژه مشتری استفاده شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه در سال 90 به دلیل اینکه سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و از سوی دیگر دولت ایجاد 5/2 میلیون شغل را اعلام کرده است تاکید کرد:در سال جاری توانمندی های حوزه وصول مطالبات این بانک باید ابزاری برای افزایش تولید و اشتغال باشد.
دکتر طالبی در خاتمه سخنانش پیگیری امور مربوط به مطالبات مشکوک الوصول ،به کارگیری ابتکارات،تجربه ها،توانایی ها و خلاقیت مدیران و روسای شعب استان ها و همچنین تقویت ارتباط آنان با ادارات مرکزی ، بازنگری در شیوه های برون سپاری وصول مطالبات،گسترش ارتباط با مشتری و مساعدت با او ، دقت در اعطای تسهیلات ،تدوین شیوه نامه ،اطلاع‌رسانی محترمانه و توام با آرامش به مشتری به جای اخطار و.. را از دیگر نکات و راهکارهای کاربردی در وصول مطالبات دانست و متذکر شد: اقداماتی که در بانک انجام می دهیم باید همسو با مشتری مداری باشد و وصول مطالبات نیز مهم ترین و بهترین ابزار برای توجه و همراهی با مشتری است.

قالب دلخواه شما