دکتر طالبی : تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی ، بانک کشاورزی را از خود بدانند

دکتر طالبی : تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی ، بانک کشاورزی را از خود بدانند

دکتر محمد طالبی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در نشست مشترک بانک کشاورزی و سازمان شیلات ایران گفت : بانک کشاورزی ، بانک تولید است و همه تمهیدات و تصمیمات آن با هدف حمایت از تولیدکنندگان انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان هرمزگان ، این نشست مشترک روز سه شنبه دهم خردادماه سال جاری در سالن اجتماعات اداره کل شیلات هرمزگان و با حضور دکتر تقوی رییس سازمان شیلات کشور ، مدیر شعب بانک کشاورزی در استان هرمزگان ، مدیر کل شیلات ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی وجمعی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان میگوی استان هرمزگان با هدف بررسی و رفع مشکلات این بخش برگزار شد .
بر اساس این گزارش ، میرزاده مدیر کل شیلات استان به تشریح مطالبی در باره روند تولید میگوی پرورشی ،تغییر رویکرد به منشور افزایش راندمان تولید، میزان ذخیره سازی ، مقایسه تولید دو ساله اخیر و فرصت ها و تهدیدهای این بخش پرداخت .
این گزارش‌ می افزاید ؛ در این مراسم دکتر محمد طالبی با اشاره به این که بانک کشاورزی بانک تولید است گفت : عرصه رقابت سیستم بانکی سنگین است و ما با کمک و یاری خداوند متعال سهمی از بازار سپرده گرفته و به بخش کشاورزی تزریق می کنیم .
مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی از همه تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی خواست بانک کشاورزی را از خود بدانند و منابع مالی فعالیت خود را سمت این بانک تمرکز دهند چون بانک کشاورزی همواره برای حمایت از این بخش گام برداشته و بر می دارد و در مقایسه با سایر بانکها دارای تسهیلات ارزان قیمت تری است .
وی تصریح کرد در عرصه کشاورزی باید نیتها در مسیری حرکت کند که هدف رضای خداوند متعال و کمک به این بخش باشد .
دکتر طالبی در باره وضعیت پرورش دهندگان میگو گفت : هدف ما رشد و توسعه این صنعت و استفاده از ظرفیت های بالقوه آن است و بانک در تخصیص منابع شریک تولید کنندگان است بنابراین اگر اقتصادی عمل نشود ،مشکلاتی را در پی خواهد داشت .
وی از پرورش دهندگان میگو خواست با مراجعه به شعبه مربوطه نسبت به بررسی وضعیت پرونده تسهیلاتی خود اقدام کنند. ما هم حداکثر همکاری و مساعدت را اعمال خواهیم کرد و چنانچه عزم بر رشد و توسعه این صنعت باشد ما هم مشتاقانه استقبال خواهیم کرد .
مدیر عامل بانک کشاورزی برای حل مشکل وثیقه متقاضیان تسهیلات افزود : این افراد می توانند با مراجعه به صندوق ضمانت تعاون در قالب تشکلهای تعاونی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند تا بتوانند از تسهیلات جدید استفاده کنند .

دکتر طالبی تصریح کرد: بانک آمادگی انتقال تسهیلات مزارع غیر فعال به افراد جدید واجد شرایط را که از طرف  شیلات معرفی می شوند ، دارد و در صورت توافق متقاضی جدید با  اداره کل شیلات و معرفی وی به بانک ، بستر لازم برای همکاری بیشتر مساعد است.
وی با اشاره به این که جلسه دیگری طی دو ماهه اخیر برای نتایج حاصله تشکیل خواهیم داد افزود: تجهیز مزارع پرورش میگو در قالب تسهیلات تکلیفی نیز مورد پذیرش بانک خواهد بود و تولیدکنندگان جدید در صورت ارائه پروانه بهره برداری می توانند از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند .
این گزارش می افزاید ؛ در این مراسم همچنین دکتر تقوی رئیس سازمان شیلات کشور ضمن قدردانی از اهتمام جدی بانک کشاورزی در مساعدت با تولید کنندگان این بخش ، از جمع حاضر و سایر فعالان بخش پرورش میگو خواست با اراده راسخ و عزم جدی در این زمینه گام بردارند تا زمینه رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم کرده و سازمان شیلات نیز همواره و بیش از گذشته پشتیبان پرورش دهندگان میگو می باشد .
لازم به ذکر است در ادامه این مراسم قاسمی نژاد مدیر شعب بانک کشاورزی در استان هرمزگان به چگونگی اجرای مصوبات سفرهای استانی هیات دولت به استان هرمزگان پرداخت و گفت : پرورش دهندگانی که با مراجعه به شعب استان نسبت به تعیین تکلیف بدهی های قبل خود اقدام کنند، می توانند از تسهیلات جدید بانک برای سرمایه در گردش و یا تجهیز و نوسازی مزارع خود استفاده کنند.
خاطر نشان می سازد ؛ در این جلسه تعدادی از تولید کنندگان و فعالان بخش پرورش میگو به تبیین مشکلات خود اعم از امکانات و نهاده های تولید و فرآیند تسهیلات بانکی،تامین نقدینگی مورد نیاز، حضور سرمایه گذاران جدید توانمند و تجهیز مزارع پرداختند .



قالب دلخواه شما