برگزاری جلسه مشترک بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی سمنان

برگزاری جلسه مشترک بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی سمنان

جلسه مشترک بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با حضور رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر گروه اعتبارات و وصول مطالبات و کارشناسان اعتباری مدیریت ، کارشناسان کشاورزی شعب ، مسئولان اعتبارات شعب و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها روز چهارشنبه 18 خرداد برگزار شد.
این جلسه که با هدف هم اندیشی واتخاذ تصمیمات مقتضی درباره تسریع در پرداخت اعتبارات قانون هدفمند کردن یارانه ها دربخش کشاورزی برگزار شد ، مهندس محمدی ، مدیرگروه اعتبارات و وصول مطالبات به تفاهم نامه منعقده بین بانک و وزارت جهاد کشاورزی اشاره و عنوان کرد در تفاهم نامه منعقده ، استفاده از پیمانکاران در طرحهای مرغداری، افزایش سطح تسیلات سوخت ، خارج بودن این نوع اعتبارات از برنامه منابع و مصارف ، افزایش سقف تصویب تسهیلات در شعب ،افزایش سقف تصویب تسهیلات ضمانتی و ارزیابی مجدد وثایق فراهم شده است که روند پرداخت تسهیلات را آسانتر می کند.
وی در ادامه اعتبارات تخصیص یافته در 8 سرفصل از محل هدفمند کردن یارانه ها را بیان و عنوان کرد در جلسه امروز هدف اینست که با مرور این اعتبارات وبیان مشکلات و ایجاد یک هماهنگی و همدلی بتوانیم مشکلات موجود را حل و حداکثر استفاده را برای پرداخت سریع تسهیلات بکنیم.
مهندس میرزایی مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان نیز طی سخنانی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: در اجرای هدفمند کردن یارانه ها و به منظور اینکه هزینه کردن در تولید معنا پیدا کند دولت اعتباراتی به منظور حفظ و صیانت از ثروتهای ملی درنظر گرفته است که وظیفه و ماموریت تک تک ما است از این منابع ملی صیانت کنیم.
وی در ادامه گفت: مهمترین هدفی که در بسته های حمایتی بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی و بهتر شدن شرایط تولید بوده است .
وی در ادامه خواستار نگاه ویژه به پرداخت این تسهیلات شد و عنوان کرد تسریع در ارسال پرونده ها ، اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان و دامداران در سطح وسیع از مواردی است که در روند پرداخت سریع تسهیلات نقش خواهد داشت.
دراین جلسه همچنین درباره زمینه های همکاری بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی درباره موضوعات مطروحه بحث و بررسی شد و پس از بیان مشکلات از طرف کارشناسان بانک و سازمان جهاد کشاورزی برای تسریع در فرایند انتخاب، معرفی ، پذیرش ، بررسی و تصویب و عقد قرارداد در طرح های مشمول تدابیر لازم اندیشیده و مقرر شد با هماهنگی ایجاد شده و ضمن پیگیری کار به گونه ای عمل شود که حداکثر جذب اعتبارات مذکور را در فرصت محدود تا پایان خرداد ماه در استان داشته باشیم.

قالب دلخواه شما