بانک کشاورزی در سال جاری بیش از 1307 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است

 بانک کشاورزی در سال جاری بیش از 1307 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است

نشست خبری مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اصحاب رسانه و مطبوعات روز پنجشنبه هفدهم مرداد ماه مصادف با روز خبرنگار در سالن اجتماعات مدیریت شعب بانک کشاورزی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ، در این نشست امیرحسام قزلباش مدیرشعب بانک در استان، ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد این بانک در چهارماهه نخست سال جاری ، بر لزوم همراهی اصحاب رسانه در ارتقاء سطح دانش و آگاهی مردم شریف استان و ارائه اطلاعات دقیق و وثیق به آن ها تأکید کرد.

قزلباش با بیان این مطلب که شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون 1307 میلیارد ریال تسهیلات به 411 طرح کشاورزی پرداخت کرده اند، اولویت پرداخت های این بانک در سال جدید را توسعه مکانیزاسیون و کشت گلخانه ای برشمرد و افزود : از ابتدای سال 97 تعداد 771 فقره به مبلغ 544 میلیارد ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون پرداخت کرده ایم.

وی با اشاره به تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی که با هدف توسعه مناطق روستایی مرزی و غیرمرزی استان صورت می گیرد، اظهار داشت : تعداد 2400 فقره تسهیلات اشتغال پایدار به مبلغ 1457 میلیارد ریال توسط شعب این بانک به روستائیان و عشایر پرداخت شده است.

قزلباش افزود، در راستای حمایت از بنیان خانواده مبلغ 1210 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به واجدان شرایط در استان پرداخت شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که بانک کشاورزی در هر شرایطی سعی در حمایت همه جانبه از کشاورزان استان دارد از حمایت این بانک از فعالان بخش کشاورزی استان که به دلایل مختلف از قبیل خشکسالی قادر به پرداخت تسهیلات خود نبوده اند خبر داد و گفت در سال گذشته و امسال مساعدت هایی در قالب بند "خ" برنامه ششم توسعه و بند "ل" تبصره 16 صورت پذیرفته و کشاورزانی که تسهیلات زیر صد میلیون آن ها معوق شده است می توانند از بخشودگی سود و جرایم و امهال یک الی سه ساله اصل تسهیلات بهره مند شوند.

قزلباش در پاسخ به سؤال خبرنگاران، درباره بیمه محصولات کشاورزی بیان داشت: فعالان بخش کشاورزی که از حوادث قهری و طبیعی دچار خسارت شده اند می توانند مانند همیشه از حمایت چتر بیمه ای بانک کشاورزی بهره مند شوند.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموع 10213 فقره پرونده مورد ارزیابی قرار گرفته و غرامت وارده به مبلغ 30 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

قزلباش در بخش دیگری از سخنان خود از خرید تضمینی 17000 تن گندم کشاورزان استان به مبلغ 300 میلیارد ریال خبر داد و تأکید کرد تمام مبلغ خرید تسویه و به حساب گندم کاران استان واریز شده است.

قالب دلخواه شما