مدیرعامل بانک کشاورزی:اختصاص 660 میلیارد تومان به کاشت گندم و جو در سال زراعی آینده

مدیرعامل بانک کشاورزی:اختصاص 660 میلیارد تومان به کاشت گندم و جو در سال زراعی آینده

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی از تصویب 6600 میلیارد ریال اعتبار توسط هیئت مدیره این بانک برای پرداخت تسهیلات به کشت گندم و جو در سال زراعی آینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد تامین نقدینگی کشاورزان برای کشت و کار در سال زراعی جدید که از 10 روز آینده آغاز می‌شود، افزود: در آخرین جلسه هیئت مدیره بانک کشاورزی برای تأمین سرمایه در گردش کشت‌های پاییزی گندم و جو در سال زراعی 89 - 90 به تصویب رسید که بنابه پیشنهاد معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی، بیش از 6 تریلیون و 657 میلیارد و 441 میلیون و 400 هزار ریال تسهیلات در این زمینه به کشاورزان پرداخت شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: براساس تصویب هیئت مدیره این بانک، توزیع استانی این اعتبارات مطابق با نظر وزارت جهاد کشاورزی تعیین و به استانها ابلاغ شد که به تناسب استعداد هر استان ،از شروع فصل کشت آینده به کشاورزان پرداخت شود.
وی در مورد میزان تسهیلات به ازای هر هکتار گفت: در این زمینه متناسب استعداد هر استان مبلغ سرمایه در گردش برای هر هکتار زمین در مورد گندم و جو آبی و دیم فرق می‌کند و رقم کلی اعتبارات هر استان مشخص و به استان ابلاغ شده است.
طالبی افزود: سال گذشته برای کل کشور به ازای هر هکتار زمین ،مقدار مشخصی تسهیلات پرداخت می‌شد، اما امسال تصمیم‌گیری در موضوع میزان تسهیلات در هکتار به رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و مدیران بانک کشاورزی در استان‌ها واگذار شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: رقم کلی اعتبارات پیش‌بینی شده برای سرمایه در گردش گندم و جو نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد رشد نشان می‌دهد که منابع این اعتبارات نیز از محل منابع داخلی بانک کشاورزی تأمین شده و برگشت این تسهیلات متناسب فصل برداشت در هر استان از کشاورزان دریافت خواهد شد.
وی نرخ سود این تسهیلات را براساس قراردادهای بانک کشاورزی 12 درصد و به صورت سرمایه‌ در گردش یکساله قید کرده است.
طالبی به کشاورزان توصیه کرد: حتی کسانی که بدهی معوق به بانک دارند، نیز به شعبه مراجعه کنند و با بهره‌برداری از بخشنامه 17555 بانک کشاورزی از امتیازات و امکانات استفاده کنند و زمینه برخورداری از این تسهیلات را فراهم کنند.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: داشتن بدهی معوق به بانک مانع از مراجعه کشاورز به شعبه نشود.
- تسهیلات تامین بذر
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: حدود یک ماه پیش دستورالعمل پرداخت سرمایه‌ در گردش برای تهیه و فرآوری بذور اصلاح شده به استان‌ها ابلاغ شد که بیش از هزارو 317 میلیارد ریال مطابق نظر معاونت تولیدات گیاهی به این امر اختصاص پیدا کرد.
طالبی گفت: شرکت‌ها و کشاورزانی که از طرف وزارت جهاد کشاورزی هویت شناخته‌ شده‌ای دارند، از این تسهیلات برای تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان اقدام می‌کنند که این اعتبارات ابلاغ و توزیع استانی آن نیز با نظر وزارت کشاورزی انجام شده است.
وی افزود: این تسهیلات برای تأمین انواع بذر مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی با استاندارد خاص به شرکت‌ها ابلاغ شده و این شرکت‌های تأمین بذر آن را در اختیار کشاورزان قرار داده و بانک بدهی کشاورز را به شرکت‌ تأمین‌کننده پرداخت می‌کند.

قالب دلخواه شما