مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: اعتبار 200 میلیارد تومانی بانک کشاورزی برای خریداران محصول پسته

مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد: اعتبار 200 میلیارد تومانی بانک کشاورزی برای خریداران محصول پسته

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: برای سال جاری تا 200 میلیارد تومان به متقاضیان خرید پسته پرداخت می‌شود.
دکتر محمدطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: امسال تا 200 میلیارد تومان به متقاضیان خرید پسته در استان کرمان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد اعتبار لازم برای حمایت از تعاونی‌های خرید پسته در استان کرمان گفت: این طرح در سال گذشته نیز اجرایی شد که حدود 100 میلیارد تومان برای تعاونی‌های خریداران پسته اختصاص یافت.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: امسال به دلیل استقبال خوب تعاونی‌ها و نیز پسته‌کاران محدودیتی برای پرداخت وجود ندارد و بین 100 تا 200 میلیون تومان به متقاضیان خرید در استان کرمان پرداخت می‌شود.
دکتر طالبی در پاسخ به اینکه اینگونه وام‌ها به چه اشخاص و یا تعاونی‌هایی پرداخت می‌شود،گفت: معمولا خریداران مشخص هستند و به دلیل سابقه طولانی که در بانک کشاورزی دارند، شناسایی آنها مشکلی ندارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: این وام‌ها از نوع سرمایه در گردش است که گیرندگان وام بلافاصله بعد از فروش پسته و حداقل در کمتر از یک سال باید بازپرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پیشتر وزیر جهاد کشاورزی گفته بود: هر ساله مبلغی برای خرید پسته و حمایت از تولید کننده اختصاص می یابد. سال گذشته 100 میلیارد تومان تخصیص داده شده و امسال هم مبلغ بیشتری اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: تعاونی‌ها و تشکل‌های مرتبط با پسته کاران می توانند به بانک‌های عامل از جمله بانک کشاوری مراجعه کنند و این تسهیلات را مانند سال های قبل دریافت کنند و جای هیچ گونه نگرانی برای خرید پسته از پسته کاران وجود ندارد.
وزیر جهادکشاورزی این اقدام را حمایت از باغدار و کسانی که خواهان خرید پسته هستند عنوان کرده بود.

قالب دلخواه شما