برگزاری جلسه هم اندیشی بیمه کشاورزی در استان یزد

برگزاری جلسه هم اندیشی بیمه کشاورزی در استان یزد

میزگرد هم اندیشی بیمه کشاورزی با حضور دکتر جوادیان عضو هیئت مدیره صندوق بیمه ،مدیر استان ، رییس و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مسئولان و کارشناسان دامپزشکی ،کانون خبرگان کشاورزی و مدیرگروه خدمات بیمه ای در دفتر مدیریت یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت یزد در این نشست دکتر جوادیان با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی در استان یزد ومقایسه آنها از لحاظ سطح و رتبه ، باغات را دارای جایگاه بالاتری نسبت به سایر بخشها قلمداد کرد و گفت: هدف ما تحقق شعار توسعه کمی و کیفی است و این درحالی است که درکنار این شعار بحث افزایش ضریب حمایتی مطرح است. دکتر جوادیان با تاکید بر اینکه بیمه باید به عنوان ابزاری در خدمت بخش کشاورزی باشد از بیمه درختان ، قنوات ، استانداردسازی و اعمال تخفیف ها در آینده نزدیک خبر داد.
مهندس بهبهانی هم بیمه کشاورزی را به عنوان ساختار مکمل مدیریت ریسک عنوان کرد و گفت: ما می توانیم با استفاده از بستر مناسب و مطالعات علمی و کارشناسی و رعایت الگوی کشت صحیح ، راه اندازی مراکز عرضه مستقیم تولیدات، ارزیابی صحیح خسارات، تفکیک مناطق پرخطر و کم خطر ، اجرای بیمه فراگیر ، روزشمار کردن بیمه گلخانه ها ، تسریع در اجرای بیمه درختان، تبدیل هزینه تولیدی به درآمدی و تفکیک عوامل قهری در بیمه طیور با کاهش ریسک، معضلات اجتماعی را برطرف کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم با تاکید بر کاهش ریسک پذیری ، درباره مواردی از قبیل سلامت امنیت غذائی ، فرهنگ سازی ،آموزش و پویائی در صنعت بیمه، تفویض اختیار برای موفقیت بیشتر کشاورزان ، اختصاص اعتبار در بخش کشاورزی ، بیمه ماهیان پرورشی در استخرهای خاکی ، توضیحاتی ارائه کرد.

قالب دلخواه شما