تقدیر از نمونه های بخش کشاورزی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی

تقدیر از نمونه های بخش کشاورزی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، از ۶ نمونه ملی و ۷۸ نمونه استانی بخش کشاورزی آذربایجان غربی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی تجلیل و قدردانی شد و همزمان ۵۲۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی استان نیز به بهره برداری رسید .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان غربی ، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی آذربایجان غربی، با بیان اینکه بخش کشاورزی مدیون تلاش فعالان عرصه تولید است، گفت : ۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تولید می ‌شود، و وضعیت تولید محصولات کشاورزی در کشور مطلوب است.
کشاورز افزود: در تمام دنیا تلاش بر این است که ۸۰ تا ۸۵ درصد نیازشان را از تولید داخل تأمین کنند و برای بسیاری از کشورها با وجود آب کافی رسیدن به این رقم یک آمال و آرزو است و هیچ کشوری نیست که بتواند صددرصد و حتی ۹۰ درصد غذای مورد نیازش را از داخل تأمین کند.
وی بیان کرد: تولیدات و کالاهای کشاورزی باید در قالب کشاورزی قراردادی تعریف شود و تولید بر اساس سفارش و تقاضای بازار باشد تا درآمد کشاورزان افزایش یابد.
وی با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی استان اضافه کرد: ما می توانیم بایک برنامه ریزی مناسب، علاوه بر تامین حق آبه دریاچه ارومیه ،کشاورزی پایدار را در آذربایجان غربی توسعه دهیم ، به طوری که در ظرف مدت ده سال می توان تنها تولید محصولات باغی در استان را تا ۴۲ درصد افرایش داد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: سه رویکردمحوری تقویت امنیت غذایی ، پایداری تولید و افزایش درآمد کشاورزان در اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
شایان ذکر است ، احد ایزدیار مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین حضور داشت .

قالب دلخواه شما