مدیرعامل بانک کشاورزی پیشنهاد کرد:تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی برای کاهش ریسک

مدیرعامل بانک کشاورزی پیشنهاد کرد:تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی برای کاهش ریسک

دکتر محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی در دیدار با کشاورزان نمونه سال 89 ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و هفتاد و هشتمین سالگرد تأسیس این بانک گفت: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم روز به روز خدمت بیشتری به شما عزیزان ، فعالان بخش کشاورزی، ارائه دهیم.
رئیس هیات مدیره ومدیرعامل بانک کشاورزی با تبریک به برترین های بخش کشاورزی، تشریف فرمایی آنان را به بانک کشاورزی خوش آمد گفت.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر طالبی که روز یکشنبه بیست ودوم خرداد ماه در جمع کشاورزان نمونه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: بخش کشاورزی بخش بزرگ و پر خیر و برکتی است و از آنجا که کشاورزان عزیز برای ما بسیار محترم هستند، شعار ما ،عشق ما و تمام لحظه های کار ما در بانک کشاورزی خدمت به کشاورزان عزیز است و همه دغدغه و هم وغم ما این است که بتوانیم خدمت بهتر و برتری را به کشاورزان ارائه دهیم.
این مراسم که بابرگزاری نمازجماعت، صرف ناهارجمعی مدیران جهادکشاورزی و بانک درحضور کشاورزان نمونه آغازشده بود با سخنان تنی چند از کشاورزان و مدیران جهادکشاورزی و بانک ادامه یافت.
مدیرعامل بانک پس ازاستماع سخنان کشاورزان گفت:به شما عرض کنم که راجع به همه موضوعاتی که مطرح شد و همه نکاتی که ممکن است در آینده مطرح شود ؛ راه حل و سازوکاری وجود دارد. البته هیچ وقت مسائل و مشکلات تمام شدنی نیست.تولید کننده به دلیل همه فراز و نشیبی که ایجاد شده در زحمت است ولی تولید کننده هنوز یک تولید کننده است و ما باید وظیفه خود را انجام دهیم.
وی گفت: بخش عمده ای از مسائل مربوط به نرخ ارز ، قیمت مواد اولیه یا نهاده و... در اختیار ما نیست زیرا ما یک بانک هستیم ولی هر چیزی که از دست ما بیاید حتی این هایی که ظاهرا تصور می شود که به ما مربوط نیست ما تلاش داریم و امیدواریم که بتوانیم پاسخگوی شما باشیم .
مدیرعامل بانک کشاورزی در رابطه با موضوعاتی که از سوی کشاورزان برتر مطرح شد پیشنهاد کرد: باتوجه به اینکه میزان علاقه و آشنایی مدیران ما در استان ها و تهران به بخش کشاورزی کم نیست ، باید فرصتی فراهم کنیم که با هم مذاکره داشته باشیم .
وی تصریح کرد مجموعه خبرگان یا مجامع و تشکلات دیگر کشاورزی ، موضوعات خود را به صورت استانی در نشست هایی تنظیم و به صورت ریز موضوعات را مطرح کرده، راه حل را هم ارائه داده و حلقه های تبادل نظر برای انعکاس مشکلات ایجاد شود.
دکتر طالبی در باره خرید تضمینی گندم ضمن قدردانی از دلسوزی کشاورزان گفت: بانک کشاورزی بانک شما است واین بانک هیچ گاه در انجام خرید تضمینی گندم از نظر سامانه های الکترونیکی و از نظر ساز و کار مشکل ندارد و سامانه های الکترونیکی که همکاران ما در زمینه های مختلف تولید کردند بی نظیر است. البته زمانی که بازرگانی کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست تصمیمات آن نیز در اختیار وزارت خانه دیگری است بنابر این تصمیم می گیرند این را به یک بانک دیگر بدهند.
مدیرعامل بانک کشاورزی یکی از مشکلات فعالان بخش کشاورزی را وثیقه و تضمین دانست وگفت: ما در زمان تدوین برنامه پنج ساله پنجم پیشنهاد تأسیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری های کوچک بخش کشاورزی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم .
دکتر طالبی افزود: در سال 1390 سعی کردیم به طرق مختلف وظایفی را که در رابطه با بخش کشاورزی داریم ایفا کنیم و متفاوت عمل کنیم. اول برای آبیاری تحت فشار سقف ضمانتی را پنجاه میلیون تومان گذاشتیم ، اختیارات شعب و مدیریت ها را بالا بردیم تا عده زیادی این کار را انجام دهند .سپس گزارش های کارشناسی که در جهاد انجام می دهد را مبنا قرار می دهیم. البته از آن ها نیز خواسته ایم که روالی را طی کنند که ریسک بانک بالا نرود .
وی اضافه کرد: در زمینه مکانیزاسیون همکاران ما امکان تغییر ماشین آلات کشاورزی را فراهم کردند ، مشکل منابع برای پرداخت را کاملا متمرکز کردیم و در رابطه با اعتبارات خرد نیز درحال تغییر روال معمول هستیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه گفت: برای هدفمندی یارانه ها نیز امتیازات خاصی قائل شدیم تا کسانی که می خواهند برای بهینه سازی انرژی عمل کنند از این امتیازی که ما قائل شدیم بهره مند شوند. وی یادآور شد: کشاورزان زمانی که به شعب ما مراجعه می کنند از تفاهم نامه مشترکی که بین بانک و وزارت جهاد است مطلع می شوند .
دکتر طالبی گفت: ما در سال 1389 برای حل مشکل کسانی که بدهکار بودند یا بدهی معوق داشتند بخشنامه 555 17را دادیم، خیلی از تمهیدات را قائل شدیم تا بتوانند بدهی و خسارت ها را حل کنند که مردم استقبال کردند و مسائل آنان هم حل شد.در خط مشی سال 90 نیز همین تمهیدات را ادامه می دهیم. امیدوارم عزیزان مراجعه کنند و از این امتیازاتی که در نظر گرفته ایم بهره مند شوند .
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: همه تولید کنندگان اعم از کشاورزی و صنعتی ممکن است با این مساله مواجه باشند. ما در بانک مرکزی و به صورت خاص برای بخش کشاورزی مطرح می کنیم که امیدواریم راه حلی پیدا شود و ریسکی که احتمالا در بخش هایی که از تسهیلات ارزی استفاده کرده اند ایجاد شده مرتفع شود.
وی پیشنهاد داد برای کاهش ریسک اعتباری، کسانی که از ما در بخش کشاورزی تسهیلات ارزی گرفته اند می توانندآن را تبدیل به ریالی کنند. البته ارز استفاده شده بر اساس نرخ روز محاسبه خواهد شد .
بر اساس این گزارش مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی در بانک کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بیست ودوم خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار شد و 42 نفر از برترین های بخش کشاورزی در سال 89 از مدیر عامل بانک کشاورزی لوح قدر دانی دریافت کردند.
این گزارش می افزاید سید جواد قریشی معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و 5 نفر از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

لازم به ذکر است تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی همه ساله در هفته جهاد کشاورزی با مدیرعامل بانک کشاورزی دیدار و گفت و گو می کنند.

قالب دلخواه شما