با حمایت مالی بانک کشاورزی از کشاورزان نمونه استان مازندران تجلیل شد

با حمایت مالی بانک کشاورزی از کشاورزان نمونه استان مازندران تجلیل شد

مراسم قدردانی از کشاورزان نمونه استان مازندران با حضور مهندس فرزانه معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران ، مهندس بهشتی مدیر شعب بانک در استان ، مهندس تورنگ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مهندس گلابیان مدیر ترویج سازمان جهاد ، معاونان سازمان جهاد و تنی چند از مقامات استانی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک در استان مازندران ، دراین مراسم مهندس گلابیان به تشریح اهداف این نشست پرداخت و در باره چگونگی انتخاب کشاورزان نمونه توضیحاتی ارائه کرد و آنرا یک راهبرد ترویجی برشمرد وگفت : انتخاب کشاورزان در3 سطح شهرستانی ، استانی و ملی انجام شده و در 31 رشته کشاورزان مورد بررسی قرار گرفتند .
بر اساس این گزارش ، در این مراسم همچنین مهندس تورنگ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نقش بی بدیل کشاورزی در توسعه اقتصادی و ثبات کشور گفت : 113 پروژه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود مازندران را استان کلیدی کشور در بخش کشاورزی دانست و افزود : ضریب خودکفایی در کشور بالاتر از 95% رسیده است و دولت توجه ویژه به بخش کشاورزی دارد .
این گزارش می افزاید ؛ رئیس سازمان جهاد در پایان سخنان خود استفاده از امکانات و شرایط استان ، تامین سوخت بخش کشاورزی و بهینه کردن مصرف سوخت را از نکات مهم مورد توجه بخش کشاورزی استان برشمرد .
در ادامه مهندس فرزانه معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به جایگاه کشاورزی در کشور و نقش مازندران در توسعه کشاورزی گفت : 62/10% ارزش افزوده کشاورزی کشور مربوط به استان مازندران است .
وی افزود تشکیل خوشه کشاورزی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی حرکتی موثر برای جایگزینی ادوات فرسوده در استان است و گفت : جایگزینی ادوات جدید باعث افزایش تولید و بهره وری خواهد شد .
لازم به ذکر است این مراسم با قدردانی از کشاورزان و تولید کنندگان نمونه با حمایت مالی بانک کشاورزی استان مازندران پایان یافت .


قالب دلخواه شما