دکتر طالبی:مدیریت آب و مکانیزاسیون 2 عرصه مهم جهاد اقتصادی در بخش کشاورزی

دکتر طالبی:مدیریت آب و مکانیزاسیون 2 عرصه مهم جهاد اقتصادی در بخش کشاورزی

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: مدیریت آب و مکانیزاسیون دو عرصه مهم در بخش کشاورزی است که پرداختن به آنها عین جهاد اقتصادی است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی دکتر محمد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره عرصه‌های جهاد اقتصادی در بخش کشاورزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به این دلیل به موضوع جهاد اقتصادی تاکید فرمودند که در اقتصاد کشور ما فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد.
مدیر عامل بانک کشاورزی افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که در زیرساخت‌ها انجام شده موقعیت خوبی را در کشور ایجاد کرده و بهره‌برداری از این فرصت‌ها با روش‌های عادی میسر نیست و نیاز به یک حرکت متفاوتی دارد و مقام معظم رهبری این حرکت را جهاد اقتصادی نامگذاری کرده‌اند.
دکتر طالبی گفت: بخش کشاورزی جزو بخش‌هایی است که می‌تواند تامین کننده اهداف جهاد اقتصادی باشد در بخش کشاورزی دو حوزه وجود دارد و اگر در جریان جهاد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.
به گفته مدیر عامل بانک کشاورزی مدیریت آب و مکانیزاسیون کشاورزی از موارد مهم در بخش کشاورزی است که پرداختن به آنها عین جهاد اقتصادی در این بخش است.
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی افزود: بهبود مدیریت آب با توجه به حجم عملیاتی که در کشور وجود دارد که حداقل 5 الی 6 میلیون هکتار زمین آماده در کشور وجود دارد تا مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شود و نیاز به بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.
وی گفت: حجم عملیات خیلی زیاد است و اگر زمان هم بگذرد و استفاده نشود آب‌ها به مرحله‌ای می‌رسد که مدیریت کردن آن موضوعیت ندارد و این یک عرصه مهم در عرصه جهاد اقتصادی است.
دکتر طالبی افزود: پیشنهاد دولت و برنامه‌ رئیس جمهور در مورد مدیریت آب و مصوبه‌ مجلس در این خصوص اگر به درستی اجرا شود زمینه‌ای برای حرکت در مسیر جهاد اقتصادی فراهم می‌کند.
مدیر عامل بانک کشاورزی افزود: اجرای مکانیزاسیون کشاورزی عرصه دیگری برای جهاد اقتصادی در بخش کشاورزی است، مکانیزاسیون در کشور ما حدود نیم تا 6 دهم اسب بخار است اگر بخواهیم آن را به 1.5 اسب بخار برسانیم حجم سرمایه‌گذاری برای 7 الی 8 میلیون هکتار بسیار زیاد و حجم فعالیت هم گسترده خواهد بود.
وی افزود: با توجه به تاثیر مکانیزاسیون در راندمان بخش تولید استفاده بهینه از منابعی که داریم نیاز به حرکت جهادی دارد.
مدیر عامل بانک کشاورزی تصریح کرد: تداوم روش‌های گذشته ما را به نتیجه مناسبی نمی‌رساند و این موضوعات در بخش کشاورزی می‌تواند برای سال جهاد اقتصادی مناسب باشد.

قالب دلخواه شما