پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عباس موسویان

پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عباس موسویان

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در پیامی در گذشت عالم فرزانه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعباس موسویان صاحب نظر برجسته بانکداری اسلامی را تسلیت گفت.

در پی، متن این پیام را مشاهده می فرمایید.

 

 

بسمه تعالی

 

خبر ناباورانه در گذشت عالم فرزانه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعباس موسویان صاحب نظر برجسته بانکداری اسلامی، باعث تأثر و تألم خاطر آشنایان و دوستداران ایشان گردید.
ایشان در طول عمر با برکت خویش با فهم عمیق از مبانی دینی و مباحث مالی و بانکی کوشیدند تا دغدغه اصلی خود؛ یعنی اجرای هرچه کاملتر اقتصاد اسلامی در شبکه بانکی کشور را محقق سازند و به توفیق الهی در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کردند. مطالعه مستمر درخصوص مبانی اقتصاد اسلامی، تطبیق ابزارهای جدید مالی با مبانی فقهی، ایجاد فهم مشترک بین حوزه های علمیه، مجامع دانشگاهی و نهادهای مهم مالی؛ مانند شبکه بانکی و سازمان بورس، تلاش مستمر برای انتقال تجربیات و دانش به طلاب و دانشجویان و در نهایت حسن خلق و تواضع از برجسته ترین ویژگی های ایشان بود.
عضویت بیش از یک دهه ای مرحوم دکتر موسویان در شورایعالی بانکداری اسلامی بانک کشاورزی باعث شده بود، همکاران این بانک، علاوه بر توفیق درک محضر ایشان، تجربه های خوبی در تطبیق اقدامات و دستورالعمل های بانک کشاورزی با مبانی بانکداری بدون ربا بدست آورند که از جمله آنها می توان به شیوه های جدید امهال مطالبات، استفاده از قراردادهای ریپو، تشریح قراردادهای عقود تسهیلاتی برای مشتریان و تطبیق قراردادها با موازین شرعی اشاره کرد. بی شک، فقدان ایشان ضایعه ای جبران ناپذیر برای این بانک و نظام بانکی کشور است.  
این ضایعه دردناک را به عموم اساتید، دانشجویان و علاقه مندان مباحث بانکداری اسلامی و نیز خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان آمرزش ابدی طلب می کنم.
 
       
                                                                                                                                                                                                                        روح اله خدارحمی

قالب دلخواه شما